بررسی شاخص فولاد

کاهش قیمت ها در آسیا و ادامه روند صعودی قیمت ها در دیگر مناطق

کاهش قیمت ها در آسیا و ادامه روند صعودی قیمت ها در دیگر مناطق

آخرین گزارش انتشار یافته توسط شاخص فولاد کاهش قیمت ها در آسیا را تأیید می کند .

 

به گزارش استیل پدیا، آخرین گزارش انتشار یافته توسط شاخص فولاد کاهش قیمت ها در آسیا را تأیید می کند .  براساس این گزارش در طول هفته گذشته قیمت ها در آسیا کاهش داشت اما در اروپا و آمریکا قیمت اغلب محصولات فولادی افزایش یافت .

میانگین هفتگی برآوردهای روزانه شاخص فولاد برای ورق گرم وارداتی به کشورهای آسیائی با 47 دلار کاهش به 400 دلار CFR  بنادر جنوب شرق آسیا رسید . قیمت های ورق سرد هم کاهش داشت .  

در جنوب اروپا ، میانگین هفتگی برآوردهای روزانه شاخص فولاد برای ورق گرم با 29 یورو افزایش به 419 یورو تحویل درب کارخانه رسید . قیمت ها برای دیگر محصولات تخت هم با مقادیر کمتری افزایش داشت . قیمت های میلگرد در جنوب اروپا 9 درصد رشد داشت و به 485 یورو تحویل درب کارخانه رسید که نسبت به چهار هفته قبل  34 درصد بالاتر است . زمان تحویل در این منطقه برای ورق گرم کوتاهتر و برای دیگر محصولات ذکر شده طولانی تر شده است .

قیمت ها در شمال اروپا هم صعودی گزارش شده است ، قیمت های میلگرد با 49  و ورق با 24 یورو افزایش هر دو به 508 یورو تحویل درب کارخانه رسیدند . قیمت های محصولات طویل همگی با چند یورو افزایش نسبت به چهار هفته گذشته 10 درصد بالاتر هستند . زمان تحویل در شمال اروپا برای کلیه محصولات به غیر از ورق افزایش یافته است .

میانگین هفتگی برآورد های روزانه شاخص فولاد برای قیمت ورق گرم در آمریکا نسبت به هفته قبل 68 دلار افزایش داشت . قیمت های ورق سرد و ورق گالوانیزه هم 57 دلار افزایش یافت و به 844 دلار FOB میدوست رسید . زمان های تحویل در آمریکا برای ورق گرم طولانی تر و برای ورق سرد و گالوانیزه کوتاهتر شده است .

 

منبع :Platts SBB

 


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران