سنگ‌آهن ایران سقوط کرد

آروزی سنگ‌آهن 60 دلاری بر باد رفت

آروزی سنگ‌آهن 60 دلاری بر باد رفت

قیمت سنگ‌آهن ایران پس از نزدیک شدن به محدوده 60 دلار به دلیل کاهش قیمت جهانی مواد معدنی در دنیا به خصوص مس و سنگ‌آهن طی روزهای اخیر شش دلار و 41 سنت کاهش پیدا کرد.

 
به گزارش استیل پدیا قیمت سنگ‌آهن ایران پس از نزدیک شدن به محدوده 60 دلار به دلیل کاهش قیمت جهانی مواد معدنی در دنیا به خصوص مس و سنگ‌آهن طی روزهای اخیر شش دلار و 41 سنت کاهش پیدا کرد.
 برخلاف اینکه ماه‌های اخیر روند قیمت سنگ‌آهن ایران در سایه بهبود رشد قیمت فولاد در دنیا پیش‌بینی‌ها را به این سمت برد که قیمت سنگ‌آهن محدوده 60 دلاری را رد می‌کند اما افت قیمت ناشی از شوک هیجانات بازارجهانی باز هم قیمت سنگ‌آن ایران را نزولی کرد.


براساس اعلام متال بولتن، شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 51.92 دلار است؛ در حالی که هفته گذشته شاخص سنگ‌آهن ایران به کانال 60 دلاری نزدیک شده بود و 58.33 دلار اعلام شده بود.

افت 6.41 دلاری سنگ‌آهن نسبت به هفته گذشته سبب شده تا باری دیگر امیدواری‌های سنگ‌آهنی‌ها نسبت به سنگ‌آهن 60 دلاری از بین برود. قیمت سنگ‌آهن ایران در بازار گرچه پس از مدت‌ها رکود همانند سال‌های گذشته به کانال 60 دلاری رسیده بود، اما همواره برخی فعالان معدنی بر این باورند که این صعود قیمت‌ها مقطعی است و نمی‌توان از رشد قیمت سنگ‌آهن پیش‌بینی قطعی داشت.

کارشناسان معتقدند کاهش قیمت جهانی مواد معدنی در دنیا به خصوص در حوزه مس و سنگ‌آهن طی روزهای اخیر باعث شده تا سهام شرکت‌های معدنی دنیا با صف فروش مواجه شوند و موج نگرانی در بازار به جریان ببیفتد. اما با این حال به نظرمی‌رسد سه اتفاق اخیر از جمله افزایش قیمت دلار، کاهش تقاضا برای دپوی سنگ‌آهن چین و ماجرای وضع تعرفه آمریکا برای مقابله با واردات باعث شوک اصلی به بازار سنگ‌آهن بوده است. حال باید آیا باز نسیم افزایش قیمت در بازار می وزد تا باری دیگر سنگ آهن ایران از محدوده 60 دلار عبور کند؟

 


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران