بازار صادراتی در ترکیه

توقف بهبود صادرات ترکیه در ماه آوریل

توقف بهبود صادرات ترکیه در ماه آوریل

بهبود در صادرات محصولات فولادی ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در طول ماه آوریل متوقف شد و این باوجودی است که میزان تقاضا از شمال آفریقا بیشتر شده است .

 

به گزارش استیل پدیا، بهبود در صادرات محصولات فولادی ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در طول ماه آوریل متوقف شد و این باوجودی است که میزان تقاضا از شمال آفریقا بیشتر شده است . صادرات محصولات فولادی ترکیه در ماه آوریل در کل 3 , 1 میلیون تن بوده که کاهشی 18 درصدی را نشان می دهد در حالیکه براساس اعلام انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه به Platts در روز پنجشنبه ، درآمد حاصل از این صادرات بیش از 28 درصد کاهش داشته و به 700 میلیون دلار رسیده است .

 

اطلاعات انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه نشان می دهد : صادرات محصولات فولادی تاین کشور در چهار ماه ابتدای سال با 3 درصد کاهش به 5 , 5 میلیون تن رسیده است . کل سود این حجم صادرات 25 درصد افت داشته و به 8 , 2 میلیارد دلار رسیده است .

 

خاورمیانه با واردات 9 , 1 میلیون تن در بین ماههای ژانویه تا آوریل همچنان بزرگترین مقصد صادراتی ترکیه بوده است . صادرات محصولات فولادی ترکیه به شمال آفریقا با 58 درصد افزایش به 1 میلیون تن رسید در حالیکه صادرات به امارات متحده عربی و مصر هم در این زمان افزایش داشته است .

 

میلگرد با حجم صادرات 5 , 2 میلیون تن در ماههای ژانویه تا آوریل همچنان اصلی ترین محصول فولادی صادراتی بوده و ورق گرم با حجم 687 هزار تن دومین محصولا صادراتی ترکیه بوده است و بدنبال آنها لوله درزدار با 621 هزار تن و پروفیل با 523 هزار تن قرار دارند .

 

نامیک اکینسی  مدیر انجمن صادرکنندگان محصولات فولادی ترکیه گفت : با توجه به بهبود صادرات محصولات فولادی به شمال آفریقا و اروپا در ماههای ژانویه تا آوریل سود حاصل از آن بشدت کاهش یافته است . چین همچنان سیاست ها تهاجمی صادراتی خود را ادامه می دهد و  قیمت های سنگ آهن در بازارهای جهانی دچار نوسان شده اما ما با یک تغییر اساسی در بخش فولاد ترکیه می توانیم بر این مشکلات پیروز شویم .

منبع : Platts SBB

 

استیل پدیا|  مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران