شناسایی 75 منطقه امیدبخش معدنی در سنگان، 140 اندیس معدنی در سیستان و بلوچستان

 شناسایی 75 منطقه امیدبخش معدنی در سنگان، 140 اندیس معدنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اکتشاف و سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: با انجام فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در سنگان به مساحت بیش از 12 هزار کیلومتر مربع ، حدود 75 منطقه امیدبخش معدنی شناسایی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، علی اصغرزاده گفت: همچنین با شناسایی و پی جویی های انجام شده در استان سیستان و بلوچستان( سراوان ، نوار مرزی استان و همچنین نهبندان) نیز با در اختیار داشتن حدود 50 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی، بالغ بر 140 اندیس معدنی شناسایی شده است.

 
وی افزود: در حال حاضر در مجموع 240 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی با اولویت مناطق محروم به ویژه شرق کشور توسط ایمیدرو در حال انجام است.

 
اصغرزاده تصریح کرد: بعد از احراز پتانسیل های امیدبخش معدنی و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مناطق امیدبخش معدنی برای ادامه کار با اعلام فراخوان از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت خواهد شد.

 
وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز ایمیدرو بر روی مواد معدنی فلزی است، گفت: در محدوده های معدنی یاد شده در مجموع 1250 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود که 550 میلیارد تومان آن توسط ایمیدرو و بقیه پس از کاهش ریسک و افزایش اطلاعات پایه، بخش خصوصی کشور به عنوان مشارک سرمایه گذاری خواهد کرد.

 
اصغرزاده با بیان اینکه با جذب مشارک بخش خصوصی، سرعت اکتشافات معدنی افزایش می یابد، افزود: واگذاری پهنه های معدنی به بخش خصوصی باید جذابیت داشته باشد ضمن اینکه حتما اطلاعات با اعتبار و مطابق استانداردهای جهانی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا سبب جلب اعتماد آنان شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد یران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران