موج رونق بازارهای جهانی به بورس کالا رسید

رقابت ۱۲دلاری برای سنگ‌آهن ایرانی

رقابت ۱۲دلاری برای سنگ‌آهن ایرانی

عرضه ۵۵ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شرکت فلات مرکزی ایران در تالار صادراتی بورس کالای ایران با صف تقاضای ۱۶۵ هزار تنی خریداران روبه رو شد و در پایان با رقابت ۱۲ دلاری به بهای ۴۰ دلار و ۱۰ سنت به فروش رفت.

 

به گزارش استیل پدیا، عرضه ۵۵ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شرکت فلات مرکزی ایران در تالار صادراتی بورس کالای ایران با صف تقاضای ۱۶۵ هزار تنی خریداران روبه رو شد و در پایان با رقابت ۱۲ دلاری به بهای ۴۰ دلار و ۱۰ سنت به فروش رفت. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» این محموله که بهای پایه ۲۸ دلار و ۱۶ سنت داشت با سه تقاضا مواجه و در نهایت نزدیک به ۱۲ دلار بالاتر از قیمت پایه فروخته شد. این محموله مگنتیتی درشت دانه با عیار ۶۰ درصد از سوی شرکت سنگ‌آهن مرکزی عرضه شده و قرار است خریدار از ۲۹ اردیبهشت ماه از درب معدن چاه گز اقدام به بارگیری آن کند.

این گزارش می‌افزاید، دلیل این افزایش قیمت سنگ‌آهن در تالار صادراتی و رقابت بر سر این کالا، صعودی بودن بهای سنگ‌آهن در بازارهای بین‌المللی و ایران است که با توجه به عدم افزایش عرضه متناسب با تقاضا در بخش فولاد پیش‌بینی می‌شود روند صعودی آن ادامه یابد. از سوی دیگر کاهش قیمت دلار محرک دیگری برای افزایش قیمت‌ها بوده است. البته با توجه به انتشار شاخص مدیران خرید چین برای ماه آوریل نمی‌توان به عکس‌العمل قیمت برخی کالاها نظیر مس و روی امیدوار بود اما شاخص قیمت مواد اولیه در ماه آوریل درمقایسه با ماه مارس رشد داشته که نشان دهنده بهبود در این بخش‌ها است.


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران