کرباسیان در مراسم معارفه جدید منطقه ویژه خلیج فارس

ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس به 10 میلیون تن می رسد

ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس به 10 میلیون تن می رسد

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به سبب قرار گرفتن در مجاروت آب های آزاد و دسترسی به انرژی گاز و برق، برای ایجاد 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد آماده می شود.

 

به گزارش استیل پدیا،  مهدی کرباسیان که در مراسم معارفه مدیر عامل جدید منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و تکریم مدیر عامل پیشین سخن می گفت، ‌افزود: دستیبابی به این ظرفیت تولید،‌ در سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان مورد تصویب قرار گرفت اما اکنون نیز تاکید داریم با وجود امکانات زیرساختی در منطقه،‌ به این هدف دست خواهیم یافت.

 

وی با یادآوری اینکه این برنامه تا افق چشم انداز تحقق می یابد اظهار داشت: قرارداد ایجاد نیروگاه 235 مگاواتی در منطقه در حال اجرا است و پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال 95 راه اندازی شود. به گفته کرباسیان،‌ منطقه ویژه خلیج فارس در عین حال قرارداد دومی برای یک نیروگاه 500 مگاواتی در دست اجرا دارد اما با توجه به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی،‌ مشکلاتی در اجرا ایجاد شد که هم اینک در حال رفع آن ها هستیم و پیش بینی می شود این نیروگاه تا 2.5 سال آتی وارد مدار تولید برق شود.

 

وی همچنین از افزوده شدن 2500 هکتار جدید به مساحت منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و گفت: هم اینک شرایط مساعدی برای ورود سرمایه گذاران در این ناحیه ایجاد شده که توسعه صنایع فولاد،‌ آلومینیوم،‌ پتروشیمی و پالایشگاهی و ... این منطقه را به عسلویه سوم کشور تبدیل خواهد کرد. در حال حاضر ناحیه معدنی سنگان در شمال شرق کشور به دلیل ذخایر 1.2 میلیارد تنی سنگ آهن، به عسلویه دوم کشور شهرت یافته است.

 

جذب سرمایه در اولویت

 

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاران داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای تحقق اهداف توسعه ای منطقه ویژه خلیج فارس به ویژه در بخش فولاد باید علاوه بر توجه به سرمایه گذاران داخلی،‌ سرمایه خارجی بیشتری نیز جذب شود و این عوامل،‌ مسیر تحقق هدف 8درصدی رشد اقتصاد را هموار می کند.

 

کرباسیان یادآور شد: کشور چین توانست با چنین نگاهی، سرمایه خارجی قابل ملاحظه ای جذب کند و به رشد بالای اقتصادی دست یابد به طوری که افزون بر 4 هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی در اختیار دارد.

 

وی همچینن به امضای قرارداد با شرکت های آلمانی و داخلی اشاره کرد و گفت: در این منطقه دو کارخانه در صنایع پتروشیمی ایجاد خواهد شد که زمینه ساز تحولی بزرگ در استان و کشور می شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران