تعرفه ای برای محصولاتی که در داخل تولید نمی شود، وضع نمی شود

تعرفه ای برای محصولاتی که در داخل تولید نمی شود، وضع نمی شود

وضع تعرفه برای محصولی که تولید داخلی ندارد ضروری نیست و این موضوع درخصوص صنعت لوله و پروفیل نیز صدق می کند.

 

به گزارش استیل پدیا، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاور جان، با بیان این مطلب گفت: وضع تعرفه برای صنف لوله و پروفیل که در کشور فعال هستند، در تهران سندیکا دارند، اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده اند و تمام نیازهایشان در داخل تولید نمی شود، ضرورتی ندارد.

 

وی افزود: این صنف تولیدات مختلفی دارند، از انواع و اقسام لوله و پروفیل برای در و پنجره تا لوله های فولادی برای انتفال آب ، گاز و نفت که برخی از اقلام مورد نیاز این صنف در کشور تولید نمی شود و نیاز به واردات دارد. بنابراین با توجه به کمبود تولید داخل و نیاز این تولید کنندگان به مواد اولیه ، ضرورتی به وضع تعرفه نیست.

 

وی در پاسخ به این که مجلس برای حل معضلات این صنف چه اقداماتی انجام داده است ، گفت: با وجود آنکه بنده در کمیسیون اقتصادی هستم، اما با توجه به آشنایی و اشرافی که با این صنف و صنعت پیدا کرده ام، بارها در جلسات کمیسیون صنعت شرکت کرده و به انعکاس مشکلات این صنف پرداخته ام. همچنین در برخی جلساتی که در سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل برگزار شد با اعضای هیات مدیره دیدار داشتم.

 

با وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز جلسه ای به منظور رفع مشکلات تولید کنندگان داشتیم.جلساتی نیز با سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکلات مالیاتی اعضای سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی داشتیم.موسوی با تاکید براینکه به عنوان نماینده مردم از تولید داخلی حمایت می کند، تصریح کرد: باید در خصوص یک سری سایز‌های ورق که نیاز داخل است و در  داخل نیز تولید می شود، تعرفه بر واردات وضع شود، اما در مورد برخی دیگر که در داخل  تولید نمی شودف وضع تعرفه ضروری نیست.

 

وی به تولید کنندگانی مانند فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان توصیه کرد، طوری قیمتگذاری کنند که تمایلی به واردات محصولات تولید داخل نباشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی مواقع برای محصولی که وجود دارد اما قیمت آن بالاست، مصرف کننده صرفه را در واردات می بیند تا خرید از تولید کننده داخلی. از این رو، از مدیران صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان درخواست دارم قیمت محصولات را طوری تعیین کنند که صرفه واردات از بین برود.

 

نماینده فلاورجان تاکید کرد: اگر هر مسئول و مدیری در حیطه وظایف خود کارش را درست انجام دهد، قطعا مشکلات اقتصادی رفع شده و تولید واقتصاد با رشد مواجه خواهد شد.‌ وی از سخت گیری بانک ها به عنوان یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان در پرداخت تسهیلات نام برد و گفت: سخت گیری بانک ها و دریافت سودهای بالا در شرایطی که تولید نیاز به نقدینگی دارد، سد راه صنعت است.

 

به نظر می رسد بانک‌ها نقش اصلی خود را درست ایفا نمی‌کنند، در حالی که رسالت بانکداری این است که تسهیلات را دراختیار کسانی که نیاز دارند قرار دهد که بنگاه‌های کوچک جزو آنها هستند. وی در پاسخ به این که بنگاه‌های کوچک می گویند دولت توجهی به آنها نمی کند و حامی صنایع بزرگ است، گفت: این یعنی اینکه ما موافق توسعه نیستیم.

 

اگر بخواهیم کشور رونق پیدا کند، بانک‌ها باید رسالت خود را انجام داده و تولید کنندگان کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.موسوی تاکید کرد: تنها نمی توان از دولت و بانکها انتظار حمایت داشت. مردم نیز به عنوان مصرف کننده باید تمایل به خرید محصول خارجی را کنار بگذارند. آنها اگر انتظار دارند اشتغالزایی ایجاد شود و سفره‌شان رونق داشته باشد، باید از تولید داخلی حمایت کنند تا تولید در کشور رونق پیدا کرده و در نهایت رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران