نتایج اولیه اکتشاف سنگ‌آهن و زغال‌سنگ اعلام شد

نتایج اولیه اکتشاف سنگ‌آهن و زغال‌سنگ اعلام شد

معاون وزیر صنعت با اعلام نتایج اولیه اکتشاف سنگ آهن و زغال‌سنگ، گفت: ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده ، دو هدف اصلی ایمیدرو برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان اظهارداشت: بخش معدن به دلیل داشتن بسترهای اصلی توسعه در داخل کشور (شامل ذخایر فراوان مواد معدنی، ذخایر غنی انرژی و نیروی انسانی توانمند)، در صورت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، می تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند.

 

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: وجود ذخایر معدنی در اغلب نقاط کشور، این امکان را می دهد تا با ایجاد صنایع معدنی در سراسر کشور، اشتغال زایی بومی در سطح وسیع شکل گیرد و در نتیجه با کاهش بیکاری، از مهاجرت‌های بی رویه به شهرهای بزرگ و معضلات ناشی از آن، جلوگیری شود.

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ایران پانزدهمین کشور معدنی دنیا به شمار می رود و در صورت انجام کار اکتشاف معادن به طور کامل، به زیر رتبه 10 ارتقا پیدا می کنیم، افزود: به همین دلیل، از ابتدای فعالیت خود در این سازمان طی دو سال و نیم گذشته، موضوع اکتشاف را به طور جدی پیگیری کرده و طی این مدت، کار وسیعی را در نقاط مختلف کشور شروع کردیم که وسعت اکتشاف معادن از  250 هزار کیلومتر مربع عبور کرده است.

 
او ادامه داد: بخشی از نتایج اولیه فعالیت های اکتشافی نظیر افزایش قطعی ذخایر 200 میلیون تنی سنگ آهن و 150 میلیون تن زغال سنگ، حاصل شده و سال آینده نیز نتایج جدیدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

کرباسیان خاطرنشان کرد: با نتایج به دست آمده، می توان برای اجرای طرح‌های جدید فرآوری برنامه ریزی کرد و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا رفت و خام فروشی را به حداقل رساند. در همین حال، به دنبال سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی در حوزه آلومینیوم، مس و فولاد انجام می‌دهیم که امیدواریم به نتیجه برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران