فولاد مبارکه ورق‌های صادراتی را ارزان تر از داخلی می فروشد

فولاد مبارکه ورق‌های صادراتی را ارزان تر از داخلی می فروشد

عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در خصوص روند غیر منطقی قیمت ورق زیر 3 میلیمتر گفت: متاسفانه قیمت های داخلی نسبت به قیمت های جهانی بالاتر بوده و همین موضوع باعث سوق دادن تولیدکنندگان لوله و پروفیل به سمت واردات شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، ابوالفضل ناخدا افزود: این در حالی است که بزرگترین تامین کننده ما که فولاد مبارکه است نیز در سال جاری، هم به لحاظ قیمتی برای صنعت مناسب نبود و هم تمام نیاز ما را تامین نکرد.

 

وی ادامه داد: این موارد باعث شد واردات ورق در سال جاری نسبت به سال های گذشته بیشتر شود. این در حالی است که به اذعان کارشناسان امسال سال رکود بود، چرا که تولید کنندگان قادر به تامین نیازهای خود از بازار داخل نبودند. این عضو هیات مدیره سندیکا با بیان اینکه مدیران نباید با استناد به آمار واردات، برای محصولات تعرفه وضع کنند، گفت: دولت نباید با استناد به آمار واردات تعرفه وضع کند بلکه باید به صورت کارشناسی شده این کار را انجام دهند و بهتر است قبل از تصمیم گیری در این مورد، از تشکل هایی که در این بخش فعال هستند کمک و مساعدت فکری بگیرند.

 

ناخدا تصریح کرد: متاسفانه برای وضع تعرفه اخیر از سندیکای تولید کنندگان لوله وپروفیل فولادی بهره ای گرفته نشد و این در حالی است که اجرای آن لطمات جبران ناپذیری به صنعت ما وارد می کند. وی با اشاره به آسیب هایی که بالا بودن قیمت داخلی به صادرات  صنعت لوله و پروفیل وارد کرده، اظهار کرد: با توجه به اینکه اجناس ما اغلب وارداتی است و از این بابت هزینه های حمل و واردات به ما تحمیل می شود و همچنین قیمت محصولاتی که از مبارکه دریافت می کنیم بالاتر از قیمت های جهانی است، قیمت تمام شده ما نیز نسبت به سال های اخیر افزایش پیدا کرده است و بالا بودن قیمت تمام شده باعث شد بازارهای جهانی را از دست بدهیم .

 

مدیرعامل واحد صنعتی کاوه کشاورز اظهار کرد: این امر باعث شد در سال جاری صادرات ما 2 میلیون دلار باشد، در حالی که در سال 92 این رقم معادل 22 میلیون دلار بود که این آمار خود گویای شدت کاهش صادرات محصولا ماست. وی تاکید کرد: انتظار ما این است که دولت از صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر حمایت کند. این در حالی است که با ارزان فروشی مبارکه به بازارهای خارجی، صنعت ما به عنوان یک صنعت پایین دستی به شدت آسیب دیده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران