دبیر اتحادیه فروشندگان آهن آلات ابراز کرد

کاهش 50 درصدی معاملات آهن

کاهش 50 درصدی معاملات آهن

دبیر اتحادیه فروشندگان آهن آلات از افزایش 80 درصدی صادرات آهن‌آلات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت اگر صادرات نبود اکنون بسیاری از کارکنان واحدهای تولیدی فولاد بیکار بودند.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد آزاد با اشاره بسته اقتصادی خروج از رکود اظهار کرد: در هفته‌ گذشته حجم معاملات آهن‌آلات افزایش نیافته است و میزان معاملات همانند هفته‌های گذشته بوده است.

 

به گفته وی، در مقایسه معاملات صورت گرفته مهر و آبان امسال با مدت مشابه سال گذشته معاملات حدود 50 درصد و قیمت‌ها نیز حدود 45 درصد کاهش داشته‌اند. اما میزان صادرات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 80 درصدی همراه شده است.

 

وی افزود: در این مدت معاملات به میزان نیاز صورت می‌گیرد و بخش صنعت در این مدت هیچ نشانه‌ای از خروج از رکود احساس نکرده است و نه بسته خروج از رکود و نه نشانه‌هایی از آن در بازار آهن آلات تاثیر گذار نبودند.

 

به گفته دبیر اتحادیه فروشندگان آهن آلات، حجم معاملات آهن‌آلات هر هفته در حال نوسان است که در نیمه اول امسال سه میلیون تن صادرات صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 80 درصدی همراه شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر معاملات به میزان نیاز روزمره تولیدات صورت می‌گیرد و تمام تلاش تولید کنندگان این است که کالایی به فروش رود، نقدینگی به دست آید و بتوانند کار را ادامه دهند.

 

آزاد با اشاره به تاثیر بسته اقتصادی دولت مبنی بر خروج رکود از بخش صنعت اظهار کرد: به نظر می‌رسد این بسته تا دی ‌و بهمن هیچ تاثیری نخواهد داشت و بازار با همین روال پیش رود مگر اینکه برنامه‌های پسا تحریم دولت ارائه شود و شاهد این باشیم که در طرح‌های عمرانی، صنایع و فعالسازی ساخت وساز در کشور تغیریی صورت گیرد.وی افزود: در این صورت است که می‌توان گفت از بهمن‌ماه بازار آهن و فولاد به چه مسیری خواهد رفت و رونق در بازار بیشتر خواهد شد.

 

آزاد در پیش‌ بینی خود از وضعیت بازار آهن‌آلات در ماه‌های آینده اظهار کرد: برای بازار آهن‌آلات در ماه‌های پیش‌ رو ادامه روند فعلی پیش‌ بینی می‌شود.

 

دبیر اتحادیه فروشندگان آهن آلات با اشاره به وضعیت انبارها و اینکه گفته می‌شود انبارها از تولیدات پر است، افزود: انبارها چندان مملو از کالا و مصالح نیست به این دلیل که دیگر تولیدات تنظیم و حساب شده است و دیگر کارخانجات بیش از نیاز تولید نمی‌کنند.

 

به گفته آزاد دلیل منظم شدن تولید به دلیل کاهش تولیدات و خرید محصولات به نیاز روز است، همچنین تولید مازاد منجر به دپو شدن محصولات و زنگ زدگی در زمستان می‌شود. وی تصریح کرد: در نیمه اول امسال تولیدات به میزان فروش یا صادرات صورت گرفته است که اگر صادرات در کشور صورت نمی‌گرفت، اکنون بیشتر تولید کنندگان به طور کامل تعطیل می‌شدند.

 

دبیر اتحادیه فروشندگان آهن آلات با اشاره به حضور چینی‌ها و فولادی‌های خارجی در کشور گفت: اکنون مرزهای ایران باز است. چینی‌ها همانند کره‌ای‌ها و ترکیه‌ای‌ها وارد کشورشده‌اند و در حال کار هستند. در حال حاضر همه مایل به واردات کالا به ایران هستند، اما کالای ایرانی از بعد کیفت جایگاه خود را دارد و نسبت به کالای چینی ارجح است.

 

وی افزود: در این بازار رقابتی هر تولید کننده به دنبال فروش کالای خود است چرا که تولیدات فولاد چین و ترکیه روی دستشان مانده است و می‌خواهند این تولیدات را حتی با شرایط قیمتی کمتر به ایران بفروشد.

 

به گفته آزاد، در شرایط فعلی بسیاری از تولید کنندگان خارجی آمادگی فروش کالا با شرایط بهتر به ایران را دارند و طبیعی است که می‌خواهند همانند ایران به تولید دلگرم باشند. در این زمان به ایران پیشنهادهایی ارائه می‌شود و این شرکت‌ها در ایران نمایندگی دارند تا بتوانند بیشتر به بازار ایران ورود کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران