مدیر عامل مجتمع فولاد جنوب عنوان کرد

تولید 26 میلیون تن فولاد تا 3 سال آینده

تولید 26 میلیون تن فولاد تا 3 سال آینده

احمد دنیانور گفت: در سند چشم انداز 1404 تولید 54 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد دنیا نور در پاسخ به این پرسش که چند درصد از تولید فولاد ایران به کشورهای آسیایی، اروپایی و خاورمیانه صادر می شود؟ اظهار داشت: صادرات فولاد به کشورهای آسیای میانه رقم ناچیزی است اما به کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 20 درصد صادرات داریم همچنین به کشورهای اروپایی ، ژاپن و چین نیز صادرات فولاد انجام می شود.

 

مدیر عامل فولاد جنوب با بیان اینکه به دلیل تحریم ها از انتقال تکنولوژی به کشور جا ماندیم، گفت: یکی از برنامه های اساسی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به روز رسانی صنعت فولاد و کاهش مصرف انرژی و نیز کاستن آلاینده های زیست محیطی است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صنعت برنامه ای برای انتقال واحد های صنعتی فولاد به مناطق پر آب کشور دارد یا خیر؟، افزود: وزارت صنعت تا به امروز استراتژی در این زمینه ارائه نداده است اما مقرر شده از این پس طرح های جدید فولادی در مناطق پر آب نظیر استان هرمزگان ایجاد شود.

 

دنیا نور با اشاره به تدوین سند چشم انداز صنعت فولاد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این سند به مباحث مربوط به آمایش سرزمینی ، جانمایی و افزایش ظرفیت تولید ( احیاء ، ذوب و نورد) اشاره شده است که با افزایش توان تولیدی کشور می توان در توسعه بازارها و به روز رسانی صنعت فولاد گام برداشت.

 

این فعال صنعت فولاد در پاسخ به این پرسش که در این سند برآورد تولید فولاد چقدر ارزیابی شده ؟ تصریح کرد: در سند چشم انداز 1404 تولید 54 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است.

 

وی میزان تولید فولاد در سال گذشته را 17 میلیون تن عنوان کرد و گفت: برآورد می شود امسال 19 میلیون تن فولاد تولید شود و برای 3 سال آینده در صورتی که واحد های در دست اجرا که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تکمیل شوند و مانعی بر سر راه تولیدکنندگان نباشد میزان تولید فولاد به 26 میلیون تن برسد.

 

دنیا نور با بیان اینکه قیمت فولاد از ابتدای سال تاکنون تا 15 درصد افت کرده است ادامه داد: چین با کاهش نرخ فولاد صادراتی خود قیمت ها را پایین آورده است اما این موضوع هنوز اثرش را در بازار ایران نگذاشته و در 6 ماهه دوم سال در صورتی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت از واردات محصولات فولادی از چین جلوگیری نکند شوک اصلی به بازار وارد می شود!

 

وی با اشاره به نرخ شمش فولاد و میلگرد افزود: در حال حاضر قیمت شمش فولاد 1190 تومان و بهای میلگرد در بازار 1380 تا 1400 تومان  است و به نظر می رسد این روند کاهشی ادامه دار باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران