صادرات یک میلیون تنی گندله از هند به ایران

صادرات یک میلیون تنی گندله از هند به ایران

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن اعلام از سرگیری واردات گندله آهن از هند به ایران در آینده نزدیک گفت: با توجه به اینکه چند واحد تولیدی آهن اسفنجی در حال راه‌اندازی است، قطعا نیاز کشور به گندله افزایش پیدا خواهد کرد و به واردات بیشتری نیاز داریم.

 

ابه گزارش استیل پدیا، دیگر بعید است که قیمت جهانی فولاد به روال سابق برگردد. بهادر احرامیان با اشاره به از‌سر‌گیری واردات گندله آهن از هند به ایران در آینده نزدیک اظهار کرد: ایران بزرگ‌ترین واردکننده گندله آهن است و برای رفع نیاز خود مجبور به واردات است.

 

وی با بیان اینکه در کشور حدود سه تا چهار میلیون تن کمبود گندله آهن داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه چند واحد تولیدی آهن اسفنجی در حال راه‌اندازی است، قطعا نیاز کشور به گندله افزایش پیدا خواهد کرد و نیاز به واردات بیشتری داریم.

 

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: این امکان در کشور وجود داشت که با توجه به منابع خوب سنگ آهن تولید گندله را افزایش داده و خود را از واردات بی‌نیاز کنیم اما با توجه به سیاست‌های اشتباهی که در این زمینه اتخاذ شد، اکنون به بزرگ‌ترین وارد کننده گندله تبدیل شده‌ایم.

 

احرامیان همچنین درباره قیمت جهانی فولاد پیش‌بینی کرد قیمت‌ها هیچ‌ گاه به روال سابق برنمی‌گردد و هیچ کارشناسی هم نمی‌تواند این موضوع را بگوید؛ هرچند که راجع به بهبود وضعیت سنگ‌آهن صحبت می‌شود اما در نهایت قیمت‌ها به حالت قبل برنمی‌گردد.

 

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی، بازار تحت تاثیر نوسانات قیمتی است، ادامه داد: بهبود نسبی در بازار جهانی فولاد حداقل دو تا سه سال دیگر اتفاق می‌افتد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران