کاهش صادرات چین با توجه به افزایش قیمت های داخلی ادامه دارد

 کاهش صادرات چین با توجه به افزایش قیمت های داخلی ادامه دارد

براساس اطلاعات انتشار یافته توسط گمرک چین در تاریخ 8 مارس : این کشور در ماه فوریه 11 , 8 میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به ماه قبل 16 درصد کاهش یافته اما نسبت به فوریه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است .

 

به گزارش استیل پدیا، صادرات چین از ماه دسامبر تا ژانویه هم 8 درصد کاهش داشت. در ماه های ژانویه و فوریه کل صادرات فولاد چین 85 , 17 میلیون تن بوده است.

 

کاهش سطح صادرات در فوریه صادرکنندگان چینی را غافلگیر نکرده است زیرا آنها در طول ماه فوریه روزهای کاری کمی داشته اند اما قیمت ها در بازار داخلی بشدت تقویت شده است و کارخانه ها را تشویق کرده سهم های اختصاص یافته به صادرات را هم روانه بازار داخلی کنند . تجار عقیده دارند حجم های صادراتی در ماه های آینده هم ممکن است به روند کاهش خود ادامه دهند.

 

اغلب کارخانه ها در این هفته صادرات خود را متوقف نمودند زیرا خریداران خارجی هم قادر به پرداخت قیمت های بالائی که تولید کنندگان از بازار داخلی کسب می کنند نیستند. تولید کنندگان فولاد چین ترجیح می دهند در بازار داخلی فروش داشته باشند . برخی از فعالان بازار معتقدند: بازار صادراتی تا روشن شدن وضعیت بازار داخلی در روزها و هفته های آینده در همین شرایط باقی می ماند.

 

در مقابل ، واردات فولاد چین در ماه فوریه 930 هزار تن بود که نسبت به ژانویه بدون تغییر مانده است. واردات فولاد چین در ماه های ژانویه تا فوریه 86 , 1 میلیون تن بوده که نسبت به سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران