تحلیل گران بدبین سنگ آهن

سنگ آهن 60 دلاری

سنگ آهن 60 دلاری

تحلیل گران بدبین نسبت به سنگ آهن، همچون سیتی گروپ (Citigroup)، اکنون متقاعد شده اند که رکورد باورنکردنی قیمت این ماده خام، در اثر خوش بینی به اقتصاد چین حاصل شده است و در نتیجه بهای این ماده خام می تواند بالا بماند.

 

به گزارش استیل پدیا، صعود شگفت انگیز 19 درصدی در بهای سنگ آهن تنها در یک روز، هنگامی رخ داد که سیاست گذاران چینی تمایل خود را به افزایش رشد اقتصادی کشور خود نشان دادند؛ چشم انداز تقاضا برای فولاد مثبت ارزیابی شده و پیش بینی می شود سرمایه گذارانی که به بازار سنگ آهن تمایل نشان نمی دهند، نظر خود را تغییر دهند.

 

با این حال هنوز برخی دیدگاه های بدبینانه وجود دارد. سیتی گروپ هنوز نگران تعادل در بازار عرضه و تقاضاست و آکسیوم (Axiom Capital Management) نیز معتقد است رشد اخیر احتمالا تنها نوسانی گذرا است. پیشرفت قیمت سنگ آهن در سال 2016، به دلیل قدرت گرفتن بهای فولاد بود. این پیشرفت هنگامی شدت گرفت که پس از پایان تعطیلات سال نو در چین، کارخانه های فولاد تلاش کردند تولید خود را بالاتر ببرند.

 

اتفاق شگفت انگیز برای سنگ آهن

 

بهای هرتن سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداو به 63.74 دلار بر هر تن رسید. این صعود یک روزه، بالاترین رقم صعود از سال 2009 تاکنون به حساب می آید. مدیر بخش مواد معدنی در یو بی اس (UBS Wealth Management)، معتقد است: این رالی شگفت انگیز سنگ آهن، به نظر من شدت خود را از دست خواهد داد، زیرا زیرساخت های این بخش، یعنی عرضه و تقاضا، جهشی تا این اندازه بلند را پدید نمی آورند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران