بحران از بین رفتن مشاغل معدنی تا کجا ادامه دارد

بحران از بین رفتن مشاغل معدنی تا کجا ادامه دارد

از آغاز سال 2016 تاکنون بیش از 2,000 شغل در صنعت معدنی استرالیا از بین رفته است و بیش از صدها نفر در شرکت های معدنی به جهت کاهش شدید قیمت مواد خام در معرض خطر از دست دادن شغل هایشان قرار گرفته اند.

 

به گزارش استیل پدیا، یک تحلیل از اطلاعیه شرکت ها نشان می دهد که 2,330 نفر از مشاغل معدنی در سال 2016 تا به امروز اخراج شده اند.

 
در شهر پرت بر اساس گزارشات اعلام شده در فوریه حداقل 772 شغل در سراسر پروژه های آلومینا، زغال و منگنز پیش از پایان سال مالی از بین خواهند رفت و بیش از 55 شغل جدید به جهت کاهش هزینه ها و بازسازی سود آنها استخدام نخواهند شد.

 
شرکت های معدنی بیش از هزاران شغل را در طول دو سال گذشته به جهت شدید بودن و ادامه دار بودن کاهش قیمت های مواد خام اصلی اخراج کرده اند. به گزارش اطلس معدن، شتاب زدگی اخراج ها در اوایل 2016 نشان می دهد که شرکت ها به منظور کاهش هزینه ها، به صورت موقت عملیات هایشان را تعلیق یا به طور کامل منحل کرده اند.

 
در ژانویه کاهش ارزش مواد معدنی سبب متوقف شدن عملیات ها در معدن منگنز Woodie Woodie در ناحیه پیلبرا (Pilbara) در غرب استرالیا شد و در اثر آن 330 نفر و حدود 50 پیمانکار مشاغل خود را از دست دادند.

 
صدها شغل سنگ آهنی در سال 2015 از بین رفت و این موضوع در معادن بسیاری همچون معدن آهن ماونت گیبسون (Mount Gibson) در سال 2016 نیز ادامه دارد.

 
علاوه بر اوج بیکاری های موجود در سایت ها، مهندسان و دیگر نیروهای حرفه ای که معمولا در شهرهای بزرگ ساکن هستند، کارهای خود را از دست داده اند. این تعداد از افراد متخصص و با تجربه بیکار، بیشترین تعداد از افرادی هستند که در طول 30 سال گذشته در صنعت مشاهده شده اند.

 
این شرکت بین 500 تا 700 نفر از پرسنل خود را برای پروژه خود در غرب استرالیا کاهش داده است. سخنگوی ریوتینتو کلیه نظرات را تایید کرد و یادآور شد که ریو به دنبال تغییر مکان تجارت این شرکت به مکانی رقابت پذیر و مطمان در سطح بین المللی است.

 
به گفته مقامات دولتی استرالیا، این بحران زمانی به پایان خواهد رسید که بسیاری از معادن بسته شوند و از حجم تولیدات کاسته شود، در غیر اینصورت ما نمی توانیم شاهد بازگشت به جایگاه قبلی باشیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران وجهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران