مهدی کرباسیان عنوان کرد

بازار داخلی سنگ‌آهن در سال 95 به رغم رکود بازار جهانی رونق یافت

بازار داخلی سنگ‌آهن در سال 95 به رغم رکود بازار جهانی رونق یافت

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با وجود تداوم مشکلات فعلی بازار جهانی، بازار داخلی سنگ‌آهن در سال 95 رونق خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب افزود: به‌ رغم پیش‌بینی تداوم رکود بازار سنگ‌آهن جهانی در سال جدید، اما با توجه به فعال شدن کارخانجات داخلی تولید کنسانتره در سال 95، معادن داخلی سنگ‌آهن قابل استفاده در این کارخانجات، تولید بالای خود را از سر خواهند گرفت.

 

همچنین، با توجه به رونق صنایع و ساخت و ساز در کشور، مصرف داخلی فولاد افزایش خواهد یافت و با فعال شدن ظرفیت‌های بدون استفاده کارخانه‌های فولاد، مصرف سنگ‌آهن در واحدهای زیر‌مجموعه رو به افزایش خواهد رفت.

 

وی درباره وضعیت جهانی سنگ‌آهن یادآور شد:‌ رکود بازار جهانی سنگ‌آهن به دلیل پایین آمدن میزان خرید چین و کاهش شدید قیمت از سال‌های گذشته شروع شده و در سال 2015 شدت پیدا کرد به‌طوری که این روند قیمتی، طی سال‌های اخیر به کمتر از یک‌سوم تقلیل پیدا کرده است.

 

در همین حال، چین برنامه کاهش150 میلیون تنی صادرات را در دستور کار قرار داده است و استرالیا و برزیل نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن جهان، با راه‌اندازی طرح‌های جدید، درصدد افزایش تولید سنگ‌آهن هستند. کرباسیان افزود: برزیل نیز اعلام کرده قیمت تمام شده تولید هر تن سنگ‌آهن 13 دلار خواهد بود و در چنین شرایطی، به نظر نمی‌رسد که طی سال جدید میلادی، تغییر محسوسی در افزایش قیمت جهانی سنگ‌آهن رخ دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران