صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا رو به افزایش است

صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا رو به افزایش است

میزان صادرات سنگ آهن از بندر استرالیایی هدلند (Port Hedland)، در ماه گذشته افزایش یافت؛ صادرات در ماه ژانویه به دلیل وجود طوفان های موسمی با مشکل مواجه شده بود.

 

به گزارش استیل پدیا، همچنین گزارشات حاکی از آن است که معدن روی هیل (Roy Hill)، اولین محموله سال 2016 خود را نیز روانه بازار کرده است.

 

مجموع صادرات سنگ آهن از این بندر، که بزرگترین بندر صادرات مواد معدنی به صورت فله ای در جهان است، در ماه فوریه به رقم 36.63 میلیون تن رسیده است. رقم صادرات در ماه ژانویه امسال، 33.78 میلیون تن و در ماه فوریه سال گذشته برابر 35.67 میلیون تن بوده است.

 
همچنین در ماه فوریه مجموع صادرات سنگ آهن از این بندر به کشور چین، 29.14 میلیون تن بود، در حالیکه ماه ژانویه این رقم به 28.91 میلیون تن و در فوریه سال گذشته به 30.25 میلیون تن رسید.

 
معدن جدید روی هیل که قصد دارد امسال تولید خود را افزایش دهد، ماه گذشته (فوریه) 166,200 تن سنگ آهن به کره جنوبی صادر کرد.

 
محموله های سنگ آهنی که بندر هدلند را به مقصد کره جنوبی ترک کرده اند، در ماه فوریه به رقم 3.14 میلیون تن رسیدند. در ماه ژانویه این حجم برابر 2.36 میلیون تن و در ماه فوریه 2015 نیز برابر 2.54 میلیون تن بود.

 

قیمت سنگ آهن

 
طبق اعلام متال بولتن، در ماه فوریه قیمت سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداو، با پیشرفت 19 درصدی همراه شد و در آخرین اعلام، برابر 51.20 دلار به ازای هر تن بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران