اوضاع بازار فولاد

اوضاع بازار فولاد

قیمت های مواد اولیه و محصولات فولادی در هفته گذشته هم همچنان پابرجا بود و بازار سنگ آهن و فولاد هر دو شرایط خوبی داشت .

 

به گزارش استیل پدیا، میزان تقاضای کم برای مدتی پایدار جلوی افزایش قیمت ها را می گرفت  که به نظر می رسد در حال حاضر زمان آن به پایان رسیده باشد زیرا کاهش سطح تولید اضافه ، سرانجام در بین کشورهای مختلف پذیرفته شده است .

 

سنگ آهن در هفته گذشته به 50 دلار رسید اگرچه این افزایش قیمت آهسته پیش رفت . سود کارخانه های فولاد هم راضی کننده بود زیرا فاصله بین قیمت های سنگ آهن و سطوح قیمت ورق گرم در چین 5 دلار افزایش یافت در حالیکه میلگرد چین نشان می دهد که در تاریخ 29 فوریه سود تولید کنندگان چینی میلگرد در حدود 181 دلار بوده که بیشتر از سود 147 دلاری در تاریخ 7 دسامبر می باشد .  

 

تقویت بازار داخلی چین به تولید کنندگان فولاد این فرصت را داد که بیش از صادرات به فروش در بازار داخلی تمرکز کنند . این کاهش عرضه ارزیابی ها برای ورق گرم در شرق آسیا را 10 دلار افزایش داد و به 298 تا 303 دلار رساند .   

 

سال گذشته قیمت های ورق گرم در سطح جهانی در راستای قیمت هایFOB  چین کاهش داشت . افزایش قیمت های صادراتی در چین به کارخانه ها در دیگر مناطق دنیا کمک کرد تا قیمت ها را در حدود 12 دلار FOB دریای سیاه و 5 یورو در شمال اروپا افزایش دهند .   

 

اروپا بطو فزاینده ای در معرض واردات از چین ، روسیه ، ایران ، برزیل ، کره جنوبی و اخیراً هند  قرار گرفته است. تثبیت پیشنهادهای چین بعد از سال نو چینی تولید کنندگان داخلی را مصمم به افزایش سطوح پیشنهادهایشان کرد . در آمریکا هم با محدود شدن واردات حمایت از کارخانه های داخلی ادامه دارد و قیمت های ورق سرد کارخانه های ایندیانا در حدود 10 دلار افزایش یافته است .    

 

از طرف دیگر چشم انداز بازار برزیل ضعیف است جائی که اقتصاد کلانش بر محور تقاضا برای فولاد می چرخد . صنعت ساختمان سازی ضعیف است و قیمت محصولات فولادی چون میلگرد روبه کاهش است . در بخش محصولات طویل هم مشکلات مالی کارخانه Usiminas سطح پیشنهادها به اروپا را کاهش داده و سطح فعالیت های تجاری در آمریکا هم که یکی از بازارهای عمده برزیل بوده کاهش داشته است .

 

بازار قراضه بیش از سنگ آهن افزایش یافته است زیرا افزایش تقاضا در هند برای قراضه کارخانه های ترک را واداشته تا قیمت های بالاتر را هم بپذیرند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران