بازنشستگان فولاد، زمستان را بی‌حقوق سپری کردند

بازنشستگان فولاد، زمستان را بی‌حقوق سپری کردند

درپی عدم پرداخت مستمری بازنشستگان صنعت و معدن فولاد در دو ماهه زمستان امسال، نماینده کانون‌های بازنشستگان این بخش تصریح کرد که بازنشستگان فولاد سال‌ها در این شغل سخت کار کرده‌اند و در خصوص دریافت به موقع حقوق، مزایا و عیدی هیچ تفاوتی با مدیران دولتی ندارند.

 

به گزارش استیل پدیا، مجتبی احمدی در اصفهان، درباره علت تجمع اعتراضی بازنشستگان ذوب آهن در برابر استانداری اصفهان، اظهار کرد: حقوق دی و بهمن ماه این قشر تا این لحظه پرداخت نشده است؛ هرچند در هفته گذشته عیدی آنان توسط صندوق بازنشستگی فولاد واریز شد.

 

وی افزود: طبق پیگیری از رییس صندوق بازنشستگی فولاد، قرار بر این شد که حقوق دی و بهمن ماه توسط دولت پرداخت و حقوق اسفند نیز به وسیله صندوق واریز شود، البته در ماه‌های اخیر مدام قول پرداخت در هفته بعد را از مسئولان شنیده‌ایم که امیدواریم بالاخره عملی شود.

 

مدیر عامل صندوق بازنشستگان ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت حقوق دی و بهمن باید نامه‌ای به خزانه کشور ارسال کند، خاطر نشان کرد: سوال این است که چرا مسئولان و مدیران دولتی باید پاداش، عیدی، حقوق و .... خود را به موقع و کامل دریافت کنند اما کسانی که سال‌ها در کارخانجات فولادی به کارهای سخت مشغول بودند و باید در دوران بازنشستگی آسایش داشته باشند از دریافت به موقع مستمری خود محروم مانده اند؟

 

احمدی با انتقاد از عملکرد مدیر عامل کارخانه ذوب آهن اصفهان در بی توجهی به بحث درمان بازنشستگان، اظهار کرد: در این مجتمع صنعتی کارگرانی از استان‌های مختلف کشور مشغول به کار بودند که پس از بازنشسته شدن به زادگاه خود بازگشتند و طبق قانون به هر مرکز درمانی در هر شهری که مراجعه کنند باید این کارخانه بیمه درمانی آنان را پرداخت کند، ولی این امر اجرا نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: مدیر عامل ذوب آهن مدعی است که بازنشستگان باید فقط در بیمارستان فولاد شهر ویزیت شوند درحالی که این سخن کاملا خلاف قانون است و معنایی ندارد که یک بازنشسته این کارخانه که در زابل یا ارومیه ساکن است مسافت طولانی را برای مراجعه به مرکز درمانی یاد شده طی کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران