مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو گفت

بخش خصوصی باعث پیشرفت در اکتشافات شد

بخش خصوصی باعث پیشرفت در اکتشافات شد

پس از اتمام مراحل اولیه اکتشاف با مشارکت بخش خصوصی به توسعه فعالیت های این بخش می پردازیم.

 

به گزارش استیل پدیا، رییس هیات عامل ایمیدرو به انجام فعالیت های جدید اکتشافی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: اکتشافاتی که ایمیدرو از دو سال پیش شروع کرده، معادل 2.5 برابر 100 سال اخیر است که امیدواریم تا پایان 95 به نتیجه برسد.

 

وی در عین حال خواهان جلب مشارکت بخش خصوصی در این برنامه شد و گفت: با اطمینان از ذخایر معادن خواهیم توانست با مشارکت بخش خصوصی این کار را برای دستیابی به اکتشافات تکمیلی و ذخایر قطعی گسترش دهیم.

 

وی یکی از عقب ماندگی های تاریخی ایران را ، حوزه اکتشاف دانست و گفت: حدود 57 میلیارد تن ذخایر معدنی شناخته شده داریم که تا دو سال و نیم پیش تنها 100 هزار کیلومتربع کار اکتشافی تمام شده وجود داشت که این تکامل نسبی از طریق تکنولوژی های قدیمی بدست آمده است.

 
کرباسیان با بیان اینکه به ازای هر یک واحد ماده معدنی ، سه برابر و یا بیشتر ارزش افزوده ایجاد می شود، تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی های روز و پیشرفته ماهواره ای خواهیم توانست کارهای دقیق تر و در عمق بیشتر انجام دهیم. ایران یکی از کشورهای غنی معدنی است .

 
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همچنین اعلام کرد: پنج میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در کشور وجود دارد که با تبدیل آن به محصول در مراحل بعد، می توان ارزش افزوده و اشتغال فراوانی در کشور ایجاد کرد.

 

مهدی کرباسیان گفت: منابع سنگ آهن کشور در یک مرحله با تبدیل به کنسانتره، اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می کند و در مرحله بعد به گندله تبدیل و ارزش افزوده بالاتری را بدنبال خواهد داشت ضمن اینکه در مراحل بعدی نیز آهن اسفنجی و همچنین شمش ، ورق ، میلگرد و ... را خواهیم داشت.

 
وی با بیان اینکه دهه آینده، دهه رقابت در قیمت تمام شده خواهد بود، افزود: ما به دلیل داشتن زیرساخت های لازم در حوزه گاز، نفت، معدن، نیروی انسانی و جایگاه استراتژیک ، تنها باید به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم به طوری که بتوانیم وارد بازارهای جهانی بشویم.

 
به گفته کرباسیان، واحدهای تولیدی کشور نه تنها در حوزه صنایع معدنی، بلکه در همه بخش ها باید بتوانند قدرت رقابت پیدا کنند. کشور ظرفیت کاهش قیمت تمام شده را دارد. در ایران گاز، مواد اولیه ، منابع معدنی ارزان قیمت، نیروی انسانی کارآمد و ... وجود دارد؛ از همین رو باید وارد تولید رقابتی شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران