فولاد هرمزگان به دانش فني توليد قطعات نسوز دست یافت

فولاد هرمزگان به دانش فني توليد قطعات نسوز دست یافت

با دستيابي به دانش فني توليد قطعات نسوز مخصوص مجراي تخليه کوره‌هاي قوس الکتريکي در فولاد هرمزگان، انحصار توليد اين‌گونه اقلام که پيش از اين در دست شرکت‌هاي اروپايي بود، شکسته شد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد ملابيک، رئيس واحد نسوز فولاد هرمزگان افزود: این شرکت با رويکرد قطع وابستگي در تجهيزات و مواد مصرفي مورد نياز در گامي ديگر موفق شد، اقلام نسوز مخصوص مجراي تخليه کوره‌هاي قوس الکتريکي شرکت را با همکاري شرکت‌هاي نسوز داخلي بومي سازي کند، به نحوي که پس از کسب دانش فني و توليد اين قبيل محصولات و به کارگيري آنها در خط توليد، بنا بر اعلام بهره‌بردار نتايج حاصله رضايت‌بخش و معادل توليدات شرکت‌هاي نسوز مطرح اروپايي است.

 

وي با اشاره به چگونگي اجراي فرآيند تست اين قطعات بومي‌سازي شده افزود: در مرحله تست اين قطعات ويژه بومي‌سازي شده که روي کوره شماره 2 مجتمع فولاد هرمزگان انجام شد، با بررسي توپوگرافي‌هاي تهيه شده از نوع خوردگي اين قطعات ويژه با مشابه خارجي آن خوردگي‌ها کاملا شبيه به هم و در حد بسيار مطلوب بود.

 

قبلا دانش ساخت قطعات ويژه نسوز در اختيار شرکت‌هاي نسوز خارجي بود و با توليد اين محصول در داخل کشور با هزينه بسيار پايين‌تر و با رکورد مشابه با همتاي خارجي، مرتفع شدن وابستگي خارجي در اين اقلام را شاهد هستيم. ملابيک با بيان اين که مجموعه نسوز مجراي تخليه ذوب، يکي از حساس ترين قسمت‌هاي کوره است به مزاياي کسب اين دانش فني و توانمندي در توليد آن اشاره کرد و افزود: مبلغي که بابت خريد اين اقلام پرداخت مي‌شد، بيشتر به‌خاطر تکنولوژي خاص توليد آن بود که اين موضوع در هر سال باعث خروج مبالغ بسيار زيادي ارز از کشور مي‌شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران