افت قیمت سنگ‌آهن و فولاد موقتی است

افت قیمت سنگ‌آهن و فولاد موقتی است

مدیرعامل فولاد مبارکه کاهش قیمت جهانی سنگ‌آهن و فولاد را موقتی دانست و گفت: بر اساس سوابق گذشته، این مشکل تا 10 ماه آینده حل خواهد شد. بهرام سبحانی اظهار کرد: نوسان قیمتی که در حال حاضر به وجود آمده، مقطعی است و هر چند سال یک بار این اتفاق می‌افتد و فولاد به حداقل قیمت می‌رسد. وی با بیان اینکه صادرات کماکان ادامه دارد، افزود: در بحث صادرات باید به لحاظ کیفی و قیمت با دنیا رقابت کنیم،

 

بحث صادرات یک استراتژی بلندمدت است و ما نمی‌توانیم هر زمانی که قیمت‌ بالا است صادر کنیم و زمانی که صرفه اقتصادی ندارد صادرات را متوقف کنیم. رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه امسال نمی‌توانیم به دلیل کاهش قیمت، صادرات خود را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از خریداران به ما وابسته شده و اعتماد کرده‌اند و فولاد ایران در بازار جهانی تبدیل به یک برند شده است؛ بنابراین مجبوریم صادرات خود را ادامه دهیم. وی عمده خریداران فولاد را کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آسیای شرقی عنوان کرد و افزود: صادرات فولاد در سه ماه نخست امسال تقریبا مشابه سال قبل است و تغییر چندانی نداشته است.

 
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره زمان رفع مشکل نوسان قیمت‌های جهانی گفت: سوابق گذشته نشان می‌دهد که این مشکل تا اواسط سال 2016 یعنی حدود 10 ماه دیگر حل می‌شود و بازار تغییر خواهد کرد. سبحانی با اشاره به مزایای صادرات فولاد به جای سنگ‌آهن، تصریح کرد: وقتی از تولید سنگ‌آهن به فولاد می‌رسیم زنجیره‌های تولید اعم از فرآوری سنگ آهن، تبدیل به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، فولاد و محصولات نهایی که در این خط قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

 
وی با بیان اینکه صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت مادر حجم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: از سوی دیگر هر تن سنگ‌آهن 50 تا 55 دلار قیمت دارد اما زمانی که به فولاد تبدیل شود قیمت آن هشت برابر می‌شود و به حدود 400دلار می‌رسد؛ بنابراین منافع ما ایجاب می‌کند که از خام‌فروشی پرهیز و برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

 


اسیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران