بازار داغ سنگ آهن تا کی ادامه دارد

بازار داغ سنگ آهن تا کی ادامه دارد

در حالی هفته‌های ابتدایی سال 2016 برای تولیدکنندگان سنگ آهن امیدوارکننده بود و سنگ‌آهن در محدوده 50 دلاری قرار گرفت که خبرها از کاهش قیمت 1.89 دلاری سنگ‌آهن در بازارهای چین حکایت دارد.

 

به گزارش استیل پدیا، در حالی طی سه هفته اخیر مسیر قیمت سنگ‌آهن ایران خوش‌بینانه بود که این صعود قیمت پس از ماه‌ها نزول صورت گرفته بود و قرار گرفتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران در محدوده 50 دلاری بسیاری از معدنکاران سنگ‌آهن را خوشحال کرده بود. کاهش تقاضای سنگ‌آهن به دلیل افزایش عرضه فولاد توسط چین در کنار کاهش قیمت تمام شده استخراج سنگ‌آهن در شرکت‌های بزرگ استرالیایی و برزیلی مدت‌هاست که رقم خورده است.

 

با این حال چند هفته‌ایست که متال بولتن قیمت شاخص سنگ‌آهن ایران را پس از ماه‌ها نزول با افزایش اعلام کرده است. در هفته‌ای که گذشت متال‌بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را با 4.33 دلار افزایش 47.17 دلار اعلام کرد. این اتفاق معدنکاران حوزه سنگ‌آهن را دوباره امیدوار کرده بود، در حالی که برخی بر این باورند تا زمانی که سنگ‌آهن 50 دلار را رد نکند، فضای سرمایه‌گذاری در این حوزه کاملا امن نیست.

 

از سویی قائم‌مقام انجمن فولاد و معدن خبر از کاهش ظرفیت تولید سنگ‌آهن داده و پیش‌بینی کرده است در سال‌های آینده به دلیل موانع تجاری صادرات فولاد افزایش پیدا نخواهد کرد، ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد رونق زیادی در بخش مسکن و ساخت‌وساز این کشور نیز مطرح باشد چرا‌که در حوزه ساخت‌وسازهای جدید چین افول 14درصدی را شاهد بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران