سرمایه گذاری چادرملو در معادن قزاقستان

 سرمایه گذاری چادرملو در معادن قزاقستان

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: این شرکت با همکاری دو شرکت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل گهر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت کاوند نهان زمین در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط عمومی چادرملو، سید محمود سیدی همچنین گفت: با لغو تحریم های بین المللی بسیاری از موانع صادراتی و مشکلات نقل و انتقال پول برای شرکت های ایرانی از میان رفته و راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار داخلی باز شده است.

 

محمود سیدی در ادامه در رابطه با پیش بینی قیمت های جهانی در سال 95 گفت: با توجه به اخباری که در رابطه با قیمت های جهانی فلزات وجود دارد، از افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در اواخر سال 2016 حکایت دارد که می تواند باعث رشد قیمت آنها در بازارهای بین المللی شود، اما در رابطه با بازارهای داخلی باید گفت  که قیمت محصولات فولادی تأثیر زیادی از قیمت های جهانی نمی گیرد، اما اگر اقتصاد کشور از رکود خارج و شاهد  رونق فعالیت های عمرانی و بازرگانی باشیم ، تقاضا در داخل نیز تحریک خواهد شد و قیمت شمش فولاد خوزستان که مبنای نرخ سنگ آهن و مواد اولیه محصولات فولادی است افزایش می یابد.

 

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: افزایش قیمت شمش فولاد خوزستان   برای شرکت های سنگ آهنی نیز مفید خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 با اعلام 18 تومان سود برای هر سهم، کاهش سودآوری 53 درصدی نسبت به سال 94 را برآورد کرده ایم که علت عمده این تعدیل منفی افت قیمت شمش فولاد خوزستان می باشد. چرا که در این پیش بینی این نرخ را به ازای هر تن 10 میلیون ریال در نظر گرفته ایم.

 

سیدی در خاتمه گفت: در حال حاضر شرکت پیگیر دریافت مجوز از سازمان بورس برای افزایش سرمایه 104 درصدی از محل آورده های نقدی مطالبات می باشد. این افزایش سرمایه در دو مرحله انجام خواهد شد، بخش عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات خواهد بود و در راستای اجرای طرح های توسعه شرکت صرف می شود، از جمله این طرح ها ، کارخانه احیا و فولاد سازی ثامن اردکان و فولاد ابرکوه  ، طرح تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی اردکان  و طرح تأمین آب می باشد .

 

وی افزود با ورود این نقدینگی به شرکت ساختار مالی تغییر می کند و این هزینه ها جبران خواهد شد و تلاش  می کنیم تا پیش از پایان سال جاری  مجمع عمومی فوق العاده  برای افزایش سرمایه  را برگزار کنیم .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران