تعطیلی 1000 معدن زغال‌سنگ در چین

تعطیلی 1000 معدن زغال‌سنگ در چین

چین در راستای مقابله با مازاد عرضه، امسال بیش از 1000 معدن زغال سنگ با مجموع ظرفیت 60 میلیون تن را تعطیل خواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، چین بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ در جهان است اما تقاضا برای این سوخت فسیلی در پی کندی رشد اقتصادی و فاصله گرفتن این کشور از سوختهای فسیلی آلاینده ضعیف شده است.

 

سازمان ملی انرژی چین اعلام کرد تعطیلی این معادن بخشی از طرح حذف 500 میلیون تن ظرفیت تولید اضافی در سه تا پنج سال آینده خواهد بود.

 

انجمن ملی زغال سنگ چین برآورد کرده است این کشور مجموعا 10 هزار و 760 معدن دارد که 5600 معدن احتمالا تحت سیاست ممنوعیت فعالیت معادنی که ظرفیت تولید سالانه کمتر از 90 هزار تن دارند، تعطیل خواهند شد.

 

چین وعده داده است به منظور کنترل ظرفیت به مدت سه سال موافقت با پروژه‌های جدید معدن زغال سنگ را متوقف کند. این کشور سال گذشته 3.7 میلیون تن زغال سنگ تولید کرد و برآورد شده دو میلیون تن در سال مازاد ظرفیت دارد.

 

مازاد عرضه در سال گذشته قیمتهای زغال سنگ داخلی را یک سوم کاهش داد اما قیمتها امسال اندکی بهبود یافته و زغال سنگ حرارتی در بندر کینهوانگدائو با 2.7 درصد افزایش، به 380 یوان (58.29 دلار) در هر تن رسیده است.

 

چین همچنین در نظر دارد با کنترل پروژه‌های ساخت جدید و لغو پروژه‌ها در مناطقی که بزرگترین مازاد ظرفیت را دارند با مازاد ظرفیت در بخش نیروی حرارتی مقابله کند.

 

نرخ استفاده در بخش نیرو سال گذشته به پایین‌ترین سطح از سال 1978 رسید زیرا رشد تقاضا با توسعه سریع ظرفیت همگام نبود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران