کارخانه های چینی همچنان قیمت میلگرد صادراتی خود را افزایش می دهند

کارخانه های چینی همچنان قیمت میلگرد صادراتی خود را افزایش می دهند

کارخانه های چین بدلیل افزایش قیمت های میلگرد در بازار داخلی و تثبیت قیمت های مواد اولیه و محصولات نیمه تمام پیشنهادهای صادراتی خود را همچنان افزایش می دهند .

 

به گزارش استیل پدیا، میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر دلار افزایش یافت و به 260 تا 263 دلار FOB چین رسید.

 

براساس اظهارات منابع آگاه و تجار شایع شده که تولید کنندگان چینی پیشنهادها را به 270 تا 280 دلار FOB  هم رسانده اند که نسبت به هفته گذشته 10 دلار افزایش نشان می دهد. یک کارخانه در شمال چین تأیید کرده که در هفته گذشته پیشنهادهایش را 10 دلار افزایش داده و به 275 تا 280 دلار FOB  رسانده است . کارخانه دیگری در شمال چین هم قیمت های صادراتی خود را 16 دلار بالا برده و به 286 دلار FOB رسانده است.

 

فعلاً پیشنهادهای صادراتی چینی ها به 275 تا 280 دلار CFR سنگاپور افزایش یافته است. این قیمت برابر با 271 دلار FOB و 12 دلار هزینه حمل با کشتی می باشد.

 

یک دلال هنگ کنگی پیشنهاد 285 تا 290 دلار CFR هنگ کنگ را از سوی چینی ها دریافت کرده است. دو کارخانه اصلی صادرکننده به این منطقه هنوز پیشنهادهایشان را دست نخورده حفظ کرده اند . یک خریدار هنگ کنگی گفت : من فکر می کنم خریداران برای حجم های کوچک قیمت 260 تا 270 دلار  CFR هنگ کنگ را بپذیرند. او افزود: اما بعید به نظر می رسد که قیمت ها در شرایط کنونی در این سطح پائین باقی بماند بهر حال باید منتظر ماند و دید.

 

یک خریدار دیگر هنگ کنگی عقیده دارد شاید خریداران در شرایط فعلی قیمت 275 دلار CFR را برای محموله های آوریل بپذیرند. او می گوید: آنها مجبورند برای محموله های ماه مارس بیشتر پرداخت کنند درضمن این قیمت معادل 265 دلار  FOB است .  

 

یک تاجر در شرق چین در سفارشی از ویتنام با قیمت 260 دلار FOB برای 3 هزار تن میلگرد دریافت کرده است. تاجر دیگری گفت: خریداران بدنبال قیمت 265 تا 270 دلار FOB هستند .

 

تجارت در بازار داخلی چین فعال می شود  زیرا دوشنبه روز فانوس و آخرین روز از تعطیلات سال نو چینی است . فعالیت های ساختمان سازی هم آغاز می شود بعلاوه افزایش قیمت های داخلی با افزایش تقاضا همراه نیست و میزان معاملات در این هفته سطح قیمت ها را تعیین خواهد کرد .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران