بانوان سه درصد شاغلان بخش معدن را تشکیل می دهند

بانوان سه درصد شاغلان بخش معدن را تشکیل می دهند

رئیس کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران 27 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، یک هشتم دارندگان کارت اشتغال و سه درصد شاغلان این بخش را بانوان اعلام کرد و افزایش شمار بانوان سرمایه گذار و کارآفرین کشور را در گرو تغییر دیدگاه ها و سیاست ها دانست.

 

به گزارش استیل پدیا، شهناز نوایی در سومین گردهمایی کمیته بانوان معدنکار در محل اتاق ایران گفت: آمارها نشان می دهد از 33 هزار و 220 نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن ایران، نزدیک به 27 درصد آنان یعنی 9019 نفر از بانوانند. وی افزود: همچنین از 8498 نفر دارنده کارت اشتغال این سازمان، 1228 خانم این پروانه را دارند، در حالی که 97 درصد شاغلان بخش معدن را آقایان و سه درصد را بانوان تشکیل می دهند.

 
رئیس کمیته بانوان معدنکار گفت: انتظار می رود دیدگاه و سیاست های اشتغال بانوان تغییر کند تا به شمار بانوان سرمایه گذار و کارآفرین کشور افزوده شود.وی تاکید کرد توسعه کشور بدون برنامه ریزی صحیح و در غیبت بانوان نمی تواند معنا پیدا کند، بنابراین زنان و مردان باید دوشادوش برای رشد و بالندگی کشور حرکت کنند.

 
نوایی هشدار داد: امروز در شرایط پساتحریم، گمانه زنی ها برای آینده اقتصاد ایران آغاز شده است و باید توجه داشت مدیریت ناصحیح بازار اقتصادی می تواند بسیار خطرناک تر از زمان تحریم باشد.

 
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک برجام، اجرای تعهدات طرف مقابل گروه 1+5 یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک برجام که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.

 
رئیس کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران گفت: اجرای برجام فرصت دسترسی به بازارهای جهانی، امکان بهره مندی از فناوری های روز دنیا، مبادله ارزان تر و تسهیل در جابجایی ارز و ارتباطات بین بانکی را فراهم می کند. به گفته وی، شرایط کنونی اقتصاد ایران، ثمره بی برنامگی در سالهای گذشته است که حاصل آن هزینه های بی حساب از درآمدهای سرشار نفتی و ایجاد فساد و تورم شد.

 
نوایی بایسته های دستیابی به هدف های سند چشم انداز 1404 را برنامه ریزی صحیح اقتصاد کشور با مدیریت اصلح و همفکری دولت و بخش خصوصی دانست. وی گفت: کاهش مداخله دولت در اقتصاد کشور و بسترسازی برای حضور بخش خصوصی، فساد را ریشه کن و فضای رقابتی را ایجاد می کند.

 
پیش از این سوسن باستانی معاون بررسی راهبردی معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری، گفته بود سال های 1390- 1386 آمار بانوان بیکار از 29 به 40 درصد افزایش یافت که حاکی از نگاه های تبعیض آمیز در اشتغال زن و مرد در جامعه بود. به گفته وی، نرخ مشارکت اقتصادی زنان نیز در دو دهه گذشته از 39 به 27درصد کاهش یافت.

 
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 بیش از 49 درصد جمعیت افزون بر 75 میلیون نفری کشور را بانوان تشکیل می دهند. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران