ارزیابی معاون وزیر از رشد معدن

ارزیابی معاون وزیر از رشد معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به‌رغم رشد منفی بخش صنعت در سه فصل پیاپی، رشد بخش معدن منفی نیست، گفت: سال آینده پیش‌بینی رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی را برای بخش معدن داریم.

 

به گزارش استیل پدیا، جعفر سرقینی با بیان اینکه رشد بخش معدن هنوز به صورت رسمی از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است، وی افزود: بخش معدن یکی از بخش های پیشران است، بر همین اساس برآوردهای اولیه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که در فصل پاییز و زمستان، رشد بخش معدن منفی نیست.

 

وی تصریح کرد: برآوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد مثبت ۴ درصد را برای بخش معدن در سال ۹۴ نشان می‌دهد، اما برای سال بعد، اینکه میزان رشد چقدر بالاتر رود، بستگی به فضای کسب‌و‌کار جهانی دارد؛ به این معنا که اگر رکود بین‌المللی برطرف شود، در بخش معدن انتظار ۱۲ درصد رشد را می‌توانیم داشته باشیم، اما این میزان رشد، منوط به این است که رکود برداشته شود؛ چراکه قیمت مواد معدنی در دنیا به شدت کاهش یافته و بازارهای بین‌المللی، تعیین‌ کننده رشد معدنی ایران هستند.

 

به گفته سرقینی، میزان فاینانسی که در بخش معدن اتفاق خواهد افتاد، بعد از جمع‌ بندی قراردادهای منعقد شده، مشخص خواهد شد، البته شرکت‌های بزرگ بین‌المللی قرار است در ایران سرمایه‌گذاری کنند، ولی وقتی به مرحله قرارداد برسند، می‌توان رقم دقیق فاینانس‌ها را اعلام کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران