اکنون می توان به این بازار خوش بین بود

بازگشت سنگ آهن به روزهای اوج

بازگشت سنگ آهن به روزهای اوج

پس از بازگشایی کارخانه های فولاد از تعطیلات سال نو در چین و همچنین رشد کمتر تولید توسط غول های تولیدکننده، بهای سنگ آهن دوباره مسیر صعود خود را بازیافته و به اوج 3 ماه اخیر خود رسیده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از متال بولتن (Metal Bulletin Ltd)، هرتن سنگ آهن اکنون با افزایش 2.9 درصدی، به قیمت 48.52 دلار معامله می شود. در هفته ای که گذشت، مجموعا قیمت سنگ آهن با افزایشی 11 درصدی همراه شد.

 
این افزایش، خلاف جریانی است که در 3 سال اخیر مشاهده شده است. در طی این سال ها، با افزایش تولیدات کم هزینه از سوی شرکت های بزرگ معدنی، شاهد سیر نزولی در بهای این ماده خام بوده ایم.

 
به گفته سینواستیل (Sinosteel Futures Co)، افزایش تولید کارخانه های فولاد در چین پس از تعطیلات سال نو، باعث بیشتر شدن تقاضا برای سنگ آهن شده و از قیمت ها حمایت می کند.

 
به گفته تحلیل گر چاینا مرچنتز (China Merchants Futures Co)، اکنون بازار نسبت به سنگ آهن خوش بین تر شده است و تقاضا برای فولاد، در هفته های آینده به تدریج بیشتر می شود. با این حال، این انتظاری است که از شرایط بازار به وجود آمده است. پایدار بودن رالی کنونی قیمت سنگ آهن، بستگی زیادی به تقاضای موجود برای فولاد دارد.

 

شرکت واله به هدف تولید خود دست نیافت

 
داده های منتشر شده نشان می دهند حجم تولید در شرکت واله (Vale) برزیل، بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان، در فصل آخر سال 2015 نسبت به دوره های پیشین، از رشد کمتری برخوردار بوده و تنها 3 درصد افزایش یافته است.

 
رشد کمتر در حجم تولید این شرکت، به معنای سرعت کمتر در تغذیه اشباع جهانی سنگ آهن است.

 

پیش بینی از حجم تولید مازاد

 
بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley)، میزان تولید مازاد سنگ آهن در بازار صادرات جهانی را در سال 2016 برابر 45.8 میلیون تن و در سال 2017 برابر 34.1 میلیون تن پیش بینی کرده است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران