سنگ‌آهن ایران به 43 دلار نزدیک شد

سنگ‌آهن ایران به 43 دلار نزدیک شد

متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را 42.84 دلار اعلام کرده در حالی که طی سه هفته اخیر این دومین بار است که قیمت سنگ‌آهن صعود می‌کند و همین موضوع امیدواری بسیاری را در فضای این کسب و کار به وجود آورده است.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از ماه‌ها نزول قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی با فرا رسیدن عید شکوفه‌های چین مسیر قیمت این ماده معدنی نشان از رشد دارد. در حالی که بازار این مواد معدنی مدت‌ها در انتظار رشد قیمت به سر می‌برد و عمده پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که قیمت سنگ‌آهن تا پایان عید شکوفه‌های چین به محدوده 50 دلار خواهد رسید.

 

بر این اساس، متال بولتن روز گذشته معادل 17 فوریه شاخص سنگ‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را 42.84 دلار اعلام کرد در حالی که شاخص هفته گذشته 42.34 دلار بود و این نشان از صعود 50 سنتی قیمت سنگ‌آهن ایران است.

 

با به پایان رسیدن عید شکوفه‌های چین قیمت سنگ‌آن ایران افزایش پیدا کرده و این اتفاق معدنکاران حوزه سنگ‌آهن را دوباره امیدوار کرده است. گرچه برخی باورند تا زمانی که سنگ‌آهن 50 دلار را رد نکند، فضای سرمایه‌ گذاری در این حوزه کاملا امن نیست. با این حال در حال حاضر شاخص قیمت سنگ‌آهن به 43 دلار نزدیک شده و این به معنای رشد قیمت سنگ‌آهن پس از ماه‌ها روند نزولی است.

 

این در حالی است که به تازگی قائم مقام انجمن فولاد و معدن خبر از کاهش ظرفیت تولید سنگ‌آهن داده و پیش‌ بینی کرده در سال‌های آینده به دلیل موانع تجاری صادرات فولاد افزایش پیدا نخواهد کرد، ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد رونق زیادی در بخش مسکن و ساخت‌وساز این کشور نیز مطرح باشد چرا که در حوزه ساخت‌وسازهای جدید چین افول 14 درصدی را شاهد بوده است.

 

او در عین حال بر این باور است که تولید سنگ‌آهن در سال 2016 تغییر خاصی نخواهد داشت و روند نزولی ادامه خواهد یافت. همینطور بنا بر گفته یانگ پیش‌بینی می‌شود کشور چین در سال آینده بین 100 تا 150 میلیون تن تولید فولاد خود را کاهش دهد. با این وجود بازار سنگ‌آهن دنیا همچنان منتظر سیاستگذاری اژدهای زرد است. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران