نخستین گشایش اعتبار بانک صنعت ومعدن از طریق سوئیفت برای بخش خصوصی انجام شد

نخستین گشایش اعتبار بانک صنعت ومعدن از طریق سوئیفت برای بخش خصوصی انجام شد

بانک صنعت و معدن اعلام کرد: با بازشدن نخستین گشایش اعتبار (ال.سی) از طریق سوئیفت برای بخش خصوصی توسط این بانک، امکان تعاملات جهانی به شکل رسمی فراهم آمد.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن دی ماه امسال در نخستین روز اجرایی شدن برجام، بازگشایی 14 فقره ال.سی به مبلغ 100 میلیون یورو از سوی این بانک انجام شد.

 
علاوه بر این، نخستین قرارداد تامین مالی پساتحریم به مبلغ 150 میلیون دلار برای خرید ١٥٠ هزار تن ریل راه آهن بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک هند امضا شد.

 
سوئیفت یا جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی برای ارسال و دریافت پیام های مربوط به نقل و انتقالات ارزی بانک های داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

 
اکنون بیش از 9 هزار و 700 شعبه بانکی و موسسه مالی از 209 کشور جهان در شبکه سوئیفت عضویت دارند.

 

علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تازگی اظهار داشت: تغییر فضای کسب و کار در کشور پس از برجام یک ضرورت محسوب می شود.وی افزود: امروز فضای اقتصادی و تحولات مالی کشور در عرصه بین الملل با اجرای برجام وارد مرحله جدیدی شده است.

 
وی با تاکید بر لزوم آمادگی و تجهیز شبکه بانکی به دانش روز و فنون علمی و تخصصی در اقتصاد پسابرجام، گفت: کارکنان بانک ها باید تغییرات را جدی بگیرند و خود را برای افزایش حجم فعالیت های بین المللی آماده سازند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران