فولاد سازان محصولات رقابت پذیر تولید کنند

فولاد سازان محصولات رقابت پذیر تولید کنند

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به رقابتی نبودن عرضه برخی محصولات فولادی در بازارهای جهانی از نظر قیمت، تغییر تولید نوع محصولات فولادی بر اساس نیاز روز از سوی واحدهای فولاد ساز کشور اجتناب ناپذیر است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در برنامه ظرفیت سازی و تولید 55 میلیون تن فولاد تا چشم انداز 1404، حدود 37 میلیون تن برای مصرف داخل و حدود 18 میلیون تن برای صادرات برنامه ریزی شده است. گرچه برخی کارشناسان معتقدند رسیدن به این برنامه امکان پذیر نیست اما به اعتقاد ما، این هدف با توجه به برخورداری کشورمان از 3 شاخص اصلی تولید فولاد (انرژی، ذخایر معدنی و نیروی انسانی) قابل دستیابی است. طی 20 سال گذشته، چین سهم اندکی (حدود 16 درصد) در تولید فولاد جهانی داشت اما اکنون این سهم به حدود 50 درصد (803 میلیون تن) رسیده است.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت زلزله خیزی اغلب نقاط کشور و ضرورت بازسازی خانه های فرسوده با مصالح مستحکم نظیر فولاد، ظرفیت فراوانی برای مصرف فولاد در کشور ایجاد می شود که عامل مهمی برای رونق صنعت فولاد خواهد بود.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه سیاست دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت «تولید صادرات گرا» است، تصریح کرد: برنامه تولید محصولات در کشور از جمله فولاد نه تنها باید جایگزین واردات شود بلکه باید خود را باور کنیم که می توانیم کالاهایی برای بازارهای جهانی تولید و صادر کنیم.

 

وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف، ماشین آلات واحدهای تولیدی، نیازمند نوسازی هستند تا بتوان به سمت تولید محصولاتی با کیفیت بهتر یا محصولات خاص رفت. همچنین، می توان با کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و مواد اولیه، هزینه تمام شده تولید را کاهش داد و محصولاتی قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید کرد.

 

کرباسیان خاطرنشان کرد: اقدام برخی شرکت های فولاد ساز داخلی برای تولید محصولات خاص با توجه به رکود جهانی ایجاد شده بر صنعت فولاد، قابل تقدیر است و تولید کنندگان فولاد ساز برای مواجه نشدن با آسیب های جدی رکودهای فعلی و آینده، مسیری جز این ندارند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران