رشد لرزان سنگ‌آهن جهانی تا حوالی بالاترین سطح یک‌ماه اخیر

رشد لرزان سنگ‌آهن جهانی تا حوالی بالاترین سطح یک‌ماه اخیر

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین اندکی افزایش یافت. این در حالی است که خریداران محموله‌های فیزیکی ضربه سختی به خوش‌بینی در مورد احیای تقاضا زده‌اند.

 

به گزارش استیل پدیا، برخی از کارخانه‌های اصلی تولید کننده فولاد در شهر تانگشان چین به دنبال ادامه تولید هستند؛ چرا که پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا پس از تعطیلات هفته‌ گذشته چین با رشد مواجه شود. با این وجود، چشم‌انداز روند صعودی کوتاه‌مدت بوده است. یک معامله‌گر سنگ‌آهن مستقر در شانگهای با استناد به کندتر شدن اقتصاد اعلام کرد:‌ من در مورد تقاضای قوی برای تولید فولاد هنوز دچار شک و تردید هستم. آمار نشان داد که میزان صادرات و واردات چین در ماه ژانویه سریع‌تر از حد انتظار کاهش داشته است. 

 

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می ‌در بورس کالای دالیان با رشدی 0.6 درصدی 339 یوآن (52 دلار) معامله شد. این در حالی است که بر اساس TSI، قیمت سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین با رشد 5.6 درصدی به 45 دلار و 60 سنت به ازای هر تن رسیده بود که بالاترین سطح از 18 نوامبر بوده است. این رشد بزرگ‌ترین‌ رشد یک روزه از جولای سال پیش گزارش شده است.

 

این معامله‌گر اهل شانگهای اعلام کرد:‌براساس قیمت‌های فعلی فولاد، از نظر من خرید سنگ‌آهن در سطح کنونی برای کارخانه‌های فولاد مناسب نخواهد بود. سودآوری با این قیمت سنگ‌آهن کار دشواری خواهد بود. هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می‌در بورس آتی شانگهای با افزایش 0.4 درصدی هزار و 867 یوآن معامله شد.

 

کامان‌ولث بانک استرالیا انتظار دارد تولید فولاد خام چین در سال جاری به دلیل مصرف داخلی ضعیف مجددا کاهش یابد. بر اساس اظهارات این بانک، با ادامه داشتن این وضع، عرضه مازاد فولاد در چین باعث کاهش قیمت فولاد داخلی خواهد شد و این موضوع روی قیمت سنگ‌آهن فشار بیشتری وارد خواهد کرد. میزان صادرات فولاد چین از 10.66 میلیون تن گزارش شده در دسامبر به  9.74 میلیون تن در ماه ژانویه کاهش پیدا کرده است. بر اساس گروه مشاوره صنعتی استیل‌هوم، انبارهای سنگ‌آهن در بنادر چین با رسیدن به 95.5 میلیون تن در 14 فوریه بالاترین سطح خود را از ماه مه ‌سال گذشته تجربه کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران