افزایش خرید کارخانه‌ های ذوب‌آهن در چین و نزدیک شدن قیمت سنگ‌آهن به سطح 60 دلار در هر تن

دورخیز سنگ‌آهن برای بازگشت به کانال 60 دلاری

دورخیز سنگ‌آهن برای بازگشت به کانال 60 دلاری

قیمت سنگ‌آهن به سطح 60 دلار در هر تن نزدیک شد. دست‌اندرکاران بازار افزایش خرید کارخانه‌های ذوب‌آهن در چین را دلیل اصلی این افزایش قیمت اعلام کرده‌اند. بازار سنگ‌آهن جهانی به شدت از افزایش عرضه آسیب دیده بود. به گزارش Economic Times، قیمت سنگ‌آهن به سطح 60 دلار در هر تن نزدیک شد.

یکی از تجار بازار سنگ‌آهن شانگهای می‌گوید، درحال حاضر سنگ‌آهن به اندازه کافی در انبارها وجود ندارد و برای خرید محموله‌های سنگ‌آهن باید حق بیمه‌های تصاعدی پرداخت کرد.

بر‌اساس آمار Steel Index، روز سه‌شنبه قیمت سنگ‌آهن در بندر تیانجین چین با 3 درصد افزایش به سطح 58 دلار و 70 سنت در هر تن رسید که بالاترین قیمت از روز پنجم مارس است.
دست‌اندر‌کاران بازار معتقد هستند قیمت سنگ‌آهن در شرایط حاضر می‌تواند تا 61 دلار در هر تن افزایش یابد اما به نظر نمی‌رسد رشد بیشتری را شاهد باشیم از آن روی که کارخانه‌های ذوب‌آهن در شرایط درآمدزایی قرار ندارند.
قیمت سنگ‌آهن در بازار داخلی چین نیز به علت افزایش قیمت‌های جهانی رشد داشته است. روز سه‌شنبه در بازار دالیان چین سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر با کمی تغییر 427.5 یوآن در هر تن معامله شد، این درحالی است که روز قبل رقمی بیش از 5 درصد رشد داشت.
ریک اسپونر تحلیلگر CMC Markets، می‌گوید حتی اگر قیمت سنگ‌آهن از مقادیر فعلی افزایش زیادی پیدا نکند بازار توانسته است کف قیمت‌ها را در سطح 50 دلار در هر تن تنظیم کند.

استیل پدیا خبر فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب داده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران