در نامه فولادی‌ها به دولت راهکار کاهش هزینه تولید نبود

کنایه مشاور معاون اول رئیس جمهور به فولادسازان

کنایه مشاور معاون اول رئیس جمهور به فولادسازان

دقایقی پیش ششمین دوره همایش فولاد و معدن با نگاهی به بازار با حضور بزرگان صنعت فولاد آغاز شد.

 

به گزارش استیل پدیا، همایش فولاد و معدن با نگاهی به بازار به رسم هر ساله در مرکز همایش‌های صدا و سیما دقایقی پیش آغاز شد.

 

در ابتدای این گردهمایی محسن پروان، دبیر ششمین همایش فولاد و معدن اظهار کرد: بانگاهی به بازار فولاد و آینده می‌توان متوجعه شد این صنعت کلیدی در جهان را با چالش روبه رو شده است. زیرا عوامل تعیین کننده بازار مانند کاهش قیمت مواد معدنی و استراتژی بازار چین صنعت فولاد را دچار تحول کرده است. از این رو همایش فولاد و معدن به این مسائل خواهد پرداخت و کمیته شورای سیاستگذاری فولاد این مسائب را دنبال می‌کرد.

 

او با اشاره به حضور پی‌تر مارکوس، مدیرعامل و موسسه ورلد استیل که این فعالیت خود را در بزرگ‌ترین بورس کالا شروع کرده است، گفت: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان درباره بازار فولاد و استراتژی اژدهای زرد چینی صحبت کرد، زیرا بدون پیش بینی است. از آقای یانگ، قائم مقام انجمن آهن و فولاد چین دعوت کرده‌ایم تا آمارهای میزان صادرات و واردات چین به وقوع پیوسه را واکاوی کنند. همچنین دایانا کینچ، سردبیر پلاتس را دعوت کرده‌ایم تا ورورد تکنولوژی‌های جهان از بزرگان این صنعت در دنیا مانند دانیلی، ساراییه، پسکو، ایرتک و... دعوت کرده‌ایم.

 

او یادآور شد: کمیته راهبردی مسائل و چالش‌ها را پیگیری کرده و علیرضا بختیاری، مدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد با همراهی رئیس هیات عامل ایمیدرو در انجام این امر میسر بوده است.

 

کنایه موذن‌ زاده به فولاد سازان | در نامه فولادی‌ها به دولت راهکار کاهش هزینه تولید نبود

 
در این همایش مصطفی موذن‌زاده با بیان اینکه یکی از کارهای نامناسب دولت تداخل در قیمت گذاری فولاد بود، گفت: نبود تناسب قیمت سنگ آهن و فولاد، رکود اقتصادی و رکود بخش مسکن همچنین تحریم‌های ططالمانه و قیمت‌های پایین مواد معدنی باعث شد در این حوزه تقاضا ضعیف باشد، از سویی واردات غیرمنصفانه فولاد و حمایت اندک دولت از معادن و صنایع معدنی مانند فولاد سبب شد تصویر بازار فولاد ایران چنین شود.

 

او با اشاره به تولید مازانه کارخانه‌ها و اینکه از مازادا فولاد و موجودی انبار‌ها اعداد مختلفی از آن بیان می‌شود، افزود: رفع تحریم‌ها و عوامل مثبت در این بازار پیدا شده و حضور پررنگ خارجی‌ها در این کنفرانس بیانگر همین موضوع است. از طرفی قراردادهای جدید رئیس جمهور و باز شدن فاینانس از کشورهای خارجی سبب امیدواری در این بازار شده است.

 

او با اشاره به نامه ۲۵ راهکاری فولاد خطاب به فولادسازان گفت: در نامه فولاد سازان به کاهش هزینه تولید فولاد اصلا اشاره نشده، در عین حال که تمام انتظارات مبنی بر حمایت دولت بوده است. در این مدت انتقال پول سخت بود و بسیاری از معادن تعطیل شدند در حالی که انتظار از دولت برای کاهش حقوق دولتی بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران حواله فولاد دستشان است در حالی که همین امر باعث کاهش هزینه تولید می‌شود.

 

مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود: در دوره جدید اقتصاد باید به کاهش هزینه تولید و ارتقای کیفیت دقت شود، زیرا در غیر این صورت دچار سیکل معیوب در صنعت و بازار فولاد خواهیم بود.

 

او بیان کرد: شرایط فعلی نه برای اولین بار و نه باری آخرین بار است. این سینوس ادامه خواهد داشت. اما نیاز به ساخت کارخانه هاست و بهترین زمان هم برای جذب سرمایه همین الان است، زیرا پروژه‌ها ارزان تمام می‌شود. انتظارمان از این گردهمایی این است که با همکاری شرکای خارجی و با استفاده از حداکثر توان داخلی از مزیت‌های ایران مانند منابع ارزان استفاده شود زیرا اگر سرمایه گذاران ورود پیدا نکنند، راهی برای ارتقای صنعت فولاد ایران نخواهد ماند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران