بورس کالای ایران

اوراق سلف موازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عرضه شد

اوراق سلف موازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عرضه شد

مدیرعامل تامین سرمایه امید از عرضه موفقیت‌آمیز اوراق سلف شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دقایق آغازین عرضه در بورس کالای ایران خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، حبیب‌ رضا حدادی درخصوص مشخصات مالی اوراق گفت: ارزش این اوراق مبلغ 1121 میلیارد ریال بود که در راستای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر به‌صورت بانام، معاف از مالیات و با بازدهی بین ۲۵ تا ۲۸ درصد در سررسید در بورس کالای ایران عرضه شد، مشاور پذیرش، تعهد پذیره‌ نویسی و بازارگردانی اوراق فوق بر عهده تامین سرمایه امید است. حدادی همچنین درخصوص مشخصات فنی اوراق فوق اظهار کرد: این اوراق، بر اساس پیش‌فروش 750 هزار تن کنسانتره سنگ آهن شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر با قیمت یک میلیون و ۴۹۵ هزار ریال به ازای هر تن، عرضه شد.

 

اندازه هر قرارداد، یک تن کنسانتره سنگ‌آهن و روش عرضه اولیه آن به‌صورت گسترده با قیمت ثابت بود. وی گفت: در پایان دوره خریدار می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی معادل 2.000 تن و محل تحویل درب کارخانه است یا تسویه نقدی بر اساس اختیار فروش تبعی پیش‌بینی شده، اقدام کند. همچنین براساس اطلاعیه عرضه، تضمین نقد شوندگی این اوراق به این شکل است که شرکت تامین سرمایه امید براساس مدل بازارگردانی ارائه شده در امید‌نامه، بازخرید اوراق سلف طی دوره با نرخ ۲۲ درصد روز شمار ساده سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه را تضمین کرده است.

 

مدیرعامل تامین سرمایه امید درخصوص طول عمر اوراق و معاملات ثانویه آن گفت: عمر اوراق از تاریخ عرضه اولیه به مدت یک سال است همچنین معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۱۰ اسفند سال جاری لغایت ۲۶ بهمن سال ۹۵ ادامه خواهد داشت. حدادی در پایان خاطر‌نشان کرد: تامین سرمایه امید در راستای رسالت خود به منظور تامین مالی از طریق بازار سرمایه عرضه اوراق سلف جدید در حوزه‌های نفت، فولاد و برق و همچنین انتشار اوراق جدید صکوک مرابحه و صکوک اجاره را در دستور کار دارد که به زودی‌ اطلاع‌ رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران