بهره برداری از سامانه هوشمند راهبری ناوگان عمليات در معدن چادرملو

بهره برداری از سامانه هوشمند راهبری ناوگان عمليات در معدن چادرملو

به منظور افزایش راندمان نظارت و عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چادرملو ، سامانه هوشمند راهبری ماشین آلات عملیاتی (دیس پچینگ) در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو راه اندازی شد .

 

به گزارش استیل پدیا به نقل از روابط عمومی شرکت چادرملو، مهندس صحرایی مدیر معدن چادرملو ضمن اعلام این خبر افزود: امروزه در اکثر کشورهاي پيشرفته جهان، سيستم‌هاي ناوبري تجهيزات به عنوان ابزاري قدرتمند جهت نظارت، رديابي و مدیریت ناوگان تجهيزات مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين گونه سيستم‌ها با نمايش موقعیت و عملکرد تجهيزات لحظه به لحظه بر روي نقشه رقومي در مرکز کنترل، رديابي و اطلاعات آن پردازش می شود.

 

وی گفت: با توجه به اينكه قسمت عمده‌اي از تصميمات اخذ شده توسط مديران اجرايي به نوعي به اطلاعات مکاني و توصيفي ناوگان تجهيزات مرتبط است، لذا طراحي و اجراي سيستم مدرن جهت نمايش و کنترل اين وسايل به منظور تصميم‌ گيري سريع و برنامه‌ ريزي مدون بسیار ضروري مي‌باشد.

 

مدیر معدن سنگ آهن چادرملو با اشاره به اینکه با نصب و راه اندازی این سیستم، راندمان ایمنی 5 الی 15 درصد افزایش و هزینه‌های عملیاتی نیز به همین میزان کاهش می یابد ، از دیگر مزایای نصب و راه اندازی سامانه هوشمند راهبری ناوگان عمليات معدن و کنترل آنلاين و لحظه‌اي ناوگان تجهيزات می باشد.

 

·         حفظ سابقه مسير و وضعيت تجهيزات و ثبت گزارشات مورد نياز.

·         محاسبه گزارشات مختلف ميزان کارکرد و عملکرد تجهيزات مانند مدت زمان روشن، خاموش، حرکت، توقف و مسافت طي‌ شده.

·         کنترل ورود و خروج به محدوده‌هاي قابل تعريف و محاسبه کارکرد نسبت به محدوده.

·         گزارش عملکرد و آناليز رفتاري اپراتور.

·         ارتباط دو طرفه متني و صوتي مرکز مديريت ناوگان با تجهيزات ناوگان.

·         امكان اعمال برنامه نگهداري و تعميرات بر روي ناوگان تجهيزات.

.         داده‌ کاوي، بهينه‌ سازي و توزيع هوشمند ناوگان.

 

مهندس صحرای یادآوری کرد تمامی عملیات برنامه نویسی و نصب تجهیزات سخت افزاری این سامانه هوشمند توسط یک شرکت داخلی و گروهی از جوانان خلاق و نوآور ایرانی انجام شده است .

 

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران