برنامه بلند مدت سنگان،‌ نیاز به توسعه خطوط ریلی دارد

برنامه بلند مدت سنگان،‌ نیاز به توسعه خطوط ریلی دارد

برنامه توسعه سنگان دستیابی به 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در افق چشم انداز 1404 است که برای انتقال این تولیدات به کارخانه های فولاد،‌ نیازمند توسعه خطوط ریلی هستیم.

 

به گزارش استیل پدیا، علی صدیقی فر مدیرمجتمع سنگان با اعلام مطلب فوق، افزود: با تحقق برنامه یاد شده علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانه های فعلی فولاد همچون فولاد مبارکه، خوزستان و ذوب آهن، طرح های جدید مانند فولادهای 7 گانه استانی و ... نیز از تولیدات سنگان،‌ بهره مند می شوند.

 
وی ادامه داد:  برای تامین خوراک کارخانه کنسانتره و گندله نیاز به 40 میلیون تن مواد اولیه معدنی است که در این خصوص برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در دست اقدام است.

 
صدیقی فر درباره قیمت سنگ آهن گفت: واقعیت این است که قیمت سنگ آهن داخلی در کارخانه های سنگ آهن در مقایسه با شرکت های خارجی انحراف زیادی ندارد و حتی این قیمت ها در درون بنگاه قابل کاهش هم هست .

 

وی افزود: مشکلاتی همچون نرخ حمل  و نقل ، اخذ عوارض های گوناگون و برخی موارد دیگر عواملی هستند که باعث افزایش قیمت سنگ آهن می شود و فضای رقابتی را از ما می گیرد.


مدیرمجتمع سنگان تصریح کرد: برای جابه جایی حجم عظیمی از مواد معدنی در سنگان به منظور انتقال به بازارهای مصرف داخلی و یا انتقال به بنادر کشور، نیاز به توسعه ناوگان حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی هستیم که باید از سوی مسئولان ذیربط در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

 
صدیقی فر اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری های در حال انجام در برنامه های بلندمدت سنگان، چنانچه طرح های توسعه به بهره برداری برسد اما امکان جابجایی محصولات توسط ریل و یا جاده وجود نداشته باشد، عملا این سرمایه گذاری ها راکد خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران