در مورد صادرات مواد معدنی از کره شمالی چه می دانید؟

در مورد صادرات مواد معدنی از کره شمالی چه می دانید؟

در حالیکه صادرات سنگ آهن با کاهش همراه شده، حجم محموله های زغال صادراتی، به رکورد دست یافته است.

 

به گزارش استیل پدیا، در سال 2015 کره شمالی حجم سنگ آهن صادراتی خود به چین را به میزان 50 درصد کاهش داد. در نتیجه درآمد صادراتی این محصول به کمترین حد 10 سال اخیر رسید.

 
سنگ آهن و مواد معدنی، جزء مهمترین صادرات کره شمالی محسوب می شوند که نسبت به زغال و منسوجات، در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند. اما در سال 2015 که به دلیل حذف ویتنام از بازار صادرات، حجم محموله های زغال کره شمالی به چین، از شرایط مساعدی برخوردار شدند، سنگ آهن اقبال چندانی نیافت.

 
 با کاهش بهای مواد معدنی در مقیاس جهانی و از سوی دیگر کم شدن نیاز چین، درآمد حاصل از صادرات پیریت (طلای ابلهان) به چین، تنها به 72 میلیون دلار رسید درحالیکه در سال 2014، این درآمد برای کره شمالی نزدیک به 220 میلیون دلار بود.

 
حجم صادرات پیریت نیز افت قابل توجهی را تجربه کرده است: از 2.8 میلیون تن در سال 2014 به 1.5 میلیون تن در سال 2015.

 
تحلیل گران، دلایل مختلفی را برای کم شدن حجم صادرات سنگ آهن کره شمالی به چین، برمی شمرند. از جمله کمبود الکتریسیته برای معادن و کارخانه های فرآوری؛ روابط تیره میان سرمایه گذاران چینی در بخش زیر ساخت های سنگ آهن، و همچنین غیراقتصادی بودن عملیات برخی معادن کره شمالی در وضعیت فعلی قیمت ها.

 
گفتنی است حجم صادرات زغال کره شمالی به چین، به حدود 20 میلیون تن در سال 2015 رسیده است که رقم بی سابقه ای در سال های اخیر بوده است.

 
تصویر زیر نیز، نمودار تغییر درآمد کره شمالی از صادرات سنگ آهن و همچنین سهم هریک از مواد معدنی در مجموع درآمد های صادراتی این کشور را نشان می دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران