ماموریت غیرممکن برای فولاد

ماموریت غیرممکن برای فولاد

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه تولید 55 میلیون تن فولاد تا 10 سال آینده غیر ممکن است، پیش‌بینی کرد که در بهترین شرایط، ایران در این مدت به تولید 40 تا 45 میلیون تن فولاد برسد.

 

به گزارش استیل پدیا، رضا شهرستانی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای ایران و صنعت فولاد ایجاد کرد، اظهار کرد: تحریم‌ها معاملات را به هم ریخت و توسعه کشور را متوقف کرد و در همان زمان یک بازنگری در اهداف صنعت فولاد برای تولید 44 میلیون تن تا 1404 انجام شد.

 

این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 را امکان‌ناپذیر دانست و گفت: برای تولید فولاد تنها ساخت کارخانه لازم نیست و این کار نیاز به موارد بسیار زیادی دارد، برای مثال اگر بخواهیم 20 میلیون تن را به 30 میلیون تن افزایش دهیم، پتانسیل بسیار زیادی لازم است.

 

شهرستانی با بیان اینکه در بخش نورد و احیا ظرفیت بالاتری برای تولید داریم، اظهارکرد: این در حالی است که ظرفیت ما در بخش ذوب کم است و برای افزایش تولید فولاد ابتدا باید این بخش‌ها متعادل شود.

 

وی همچنین با اشاره به نیاز به شبکه آبرسانی، حمل و نقل و برنامه اکتشاف جدید، ادامه داد: در سال‌های گذشته اکتشاف عقب افتاده است و در واقع هر کدام از این برنامه ریزی‌ها هزینه‌های زیادی را برای خود دارند و توسعه آن‌ها به این سادگی نیست.

 

این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان اینکه سرمایه‌ گذاری در این بخش یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، گفت: با توجه به بدهی‌هایی که دولت به بخش‌های مختلف کشور دارد، سرمایه‌گذاری در فولاد به راحتی انجام نخواهد شد و در این بخش نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

 

شهرستانی افزود: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام کشور در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، داروسازی و ... برای تکمیل نیازمند 850 میلیارد دلار است که با توجه به بدهی‌ها و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و این قیمت نفت، مشخص نیست که از چه طریقی قرار است به اتمام برسد.

 

به گفته وی اگر با لغو تحریم‌ها دودستگی در کشور کنار گذاشته شود و بتوانیم به بهترین شکل ممکن در کشور کار کنیم این امکان وجود دارد که تا 10 سال آینده بتوانیم به تولید 40 تا 45 میلیون تن فولاد برسیم، اما دست‌یابی به 55 میلیون تن غیر ممکن است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران