روزنه های امید در بازار سنگ آهن

سنگ‌آهن ایران 42 دلار را هم رد کرد

سنگ‌آهن ایران 42 دلار را هم رد کرد

متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را 42.34 دلار اعلام کرده در حالی که پیش از این مدت ها قیمت سنگ‌آهن ایران در محدوده زیر 39 دلار بود و پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه ای از سرنوشت قیمت سنگ‌آهن مطرح نبود.

 

به گزارش استیل پدیا، شاخص سنگ‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین در حالی محدوده 24دلار را رد کرد که طی هفته های اخیر چندین بار به محدوده زیر 39دلار رسید و پس از آن به 40 دلار رسید.

 

تحلیلگران بازار معتقدند گرچه رکود مواد معدنی تا سال 2017 تداوم پیدا می کند اما صعود قیمت سنگ ایران و بازار جهانی نشان از بهبود بازار سنگ آهن در سال 2016 دارد و با وجود این تا حدودی امیدواری به این حوزه بازگشته است. این در حالی است که پیش از این پیش بینی می شد قیمت سنگ آهن در بازار جهانی زیر 30 دلار و به 20 دلار نزدیک خواهد شد.

 

در شرایطی که روندی که قیمت سنگ آهن در پیش گرفته این احتمال را کمرنگ کرده و بسیاری از فعالان عرصه سنگ آهن را به چشم انداز بازار سنگ آهن چه در زمینه تولید و صادرات خوشبین کرده است.

 

انتظار بهبود قیمت سنگ آهن دوسالی است که معدنکاران را به این واداشته که پروژه های توسعه ای خود را کنار بگذارند و حتی بسیا از معادن سنگ‌آهن در سطح جهان به تعطیلی رسیده اند در صورتی که در مقطع فعلی سنگ آهنی های دنیا در انتظار پایان عید شکوفه های چین هستند و تا آن زما به نظر می رسد روی این صعود اندک قیمت سنگ آهن را باور ندارند.

 

در حالی که بسیاری بر این باور بودند در این عید چین قیمت سنگ‌آهن به محدوده 50 دلار برسد. با این حال نبض اقتصادی معادن سنگ‌آهن دنیا در دستان اژدهای زرد یعنی چین سیاستگذار اصلی این روزهای بازار فولاد و سنگ‌آهن است. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران