واگذاری معدن مهدی‌آباد ربطی به سازمان خصوصی‌سازی ندارد

واگذاری معدن مهدی‌آباد ربطی به سازمان خصوصی‌سازی ندارد

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی منتفی شدن واگذاری معدن مهدی‌آباد را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) دانست و اعلام کرد: سازمان خصوصی‌ سازی هیچ نقشی در این واگذاری نداشته است.

 

به گزارش استیل پدیا، جعفر سبحانی اظهار کرد: سهام این معدن را ایمیدرو واگذار کرده و از آنجایی که این معدن جزو دارایی‌های ایمیدرو هستند و دارایی‌های این سازمان دولتی نیستند، سازمان خصوصی در این زمینه نمی‌تواند ورود پیدا کند.

 

او با بیان اینکه واگذاری این سهام از اختیارات سازمان خصوصی‌سازی نبوده و نیست، گفت: سازمان خصوصی‌سازی فقط می‌تواند سهام متعلق به دولت را واگذار کند. به عنوان مثال بخشی از سهام بانک ملت یا صادرات که در گذشته دولتی بودند و در حال حاضر خصوصی شده‌اند، جزو اختیارات سازمان خصوصی‌سازی بوده است.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: تکلیف واگذاری معدن سرب و روی مهدی‌آباد را باید ایمیدرو مشخص کند و این سازمان پاسخگو باشد چرا که این دارایی متعلق به خود ایمیمدرو است. معمولا سازمان خصوصی‌سازی هر شرکتی را که واگذار کند، دیگر سهام این شرکت به دولت برنمی‌گردد مگر اینکه طرفین درخواست اقاله کنند و هم سازمان خصوصی‌سازی و هم خریدار تقاضای ابطال معامله را داشته باشند. این موضوع هم معمولا شرایط خاص خود را دارد و در سال‌های اخیر کمتر از این موارد داشته‌ایم.

 

این اظهارات در حالی است که به تازگی ایمیدرو از آغاز مرحله پیش ارزیابی سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه‌های معدن سرب و روی مهدی‌آباد خبر داده که طی دوسال اخیر یکی از فعالان بخش خصوصی در مزایده این معدن برنده شده بود و عملیات باطله‌برداری آن را انجام داده است. این سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه 100 هزارتني کنسانتره و 100 هزار تنی شمش با سرمايه‌گذاری بیش از 700 ميليون‌دلاری برنامه‌ریزی کرده که به نظر می‌رسد سازمان توسعه و نوسازی قصد دارد این معدن را باری دیگر به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بفروشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران