نظر مورگان استنلی را بشنوید

اشباع سنگ آهن ماندنی است؟

اشباع سنگ آهن ماندنی است؟

طبق پیش بینی مورگان استنلی، علیرغم اینکه افت قیمت سنگ آهن تولیدکنندگان پرهزینه تر را وادار به کاهش تولید کرده است،

 

به گزارش استیل پدیا، غول های سنگ آهن به افزایش تولید ادامه می دهند و نمی گذارند از حجم اشباع این ماده خام، چیزی کم شود. این بانک، عمر اشباع ماده خام را تا سال 2020 تخمین می زند.

 

چه میزان از تولیدات سنگ آهن کاسته شده است؟

 
به نقل از مورگان استنلی (Morgan Stanley)، از سال گذشته تاکنون 91 میلیون تن از حجم تولیدات پرهزینه کاسته شده است. همچنین با در نظر گرفتن کاهش هایی که ناشی از افت قیمت ها نبوده است – مانند کاهش تولید در اثر شکست سد باطله سمرکو در برزیل – می توان تخمین زد که به میزان 141 میلیون تن از حجم بازار سنگ آهن کاسته شده است؛ یعنی 10 درصد از مجموع بازار صادرات.

 
با این حال، این حجم مرتبا توسط غول های سنگ آهن جهان، همچون ریوتینتو (Rio Tinto) و بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton)، جبران می شود. طبق گزارش این بانک، افزایش تولید این شرکت ها به اندازه ای است که برآیند سال 2016 با افزایش تولید نیز همراه خواهد و میزان آن تا حد 1.8 درصد تخمین زده شده است.

 
قیمت های سنگ آهن، هنگامی شروع به کاهش کرد که تقاضا برای فولاد در چین و درنتیجه تولید این محصول صنعتی، روند افول را آغاز کرد. از سوی دیگر شرکت های بزرگ معدنی نیز اقدام به افزایش تولیدات خود کرده اند و در تلاشند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند.

 
بانک جهانی پیش بینی می کند که سنگ آهن امسال در میان فلزات، بیشترین کاهش را تجربه کند.

 

بهای سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداو به 45.73 دلار بر هر تن دست یافت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران