چشم انداز ادغام ها در صنعت فولاد چین

چشم انداز ادغام ها در صنعت فولاد چین

صنعت فولاد چین ( بزرگترین در جهان) به دلیل کاهش تقاضا و سود آماده خیزش به سمت ادغام است که دولتمردان چینی را بر این واداشته که هر چه زودتر شرکت های کارآمدتر و برتری را ایجاد کنند. به گزارش چایناماینینگ، توان مالی فولادسازان چینی به دلیل رکود رشد اقتصاد که از میزان تقاضا برای فولاد پس از چندین دهه کاسته است، رو به وخامت گذاشته است.

 

این شرایط می تواند راه را برای موجی از ادغام با حمایت دولتی هموار سازد که این طرح از یک دهه پیش اعلام شده بود. اما صنعت فولاد در گذشته اراده سیاسی اندکی برای ادغام داشت اما به نظر می رسد که این بار شرایط متفاوت باشد. با افت قیمت فولاد، رشد منفی تقاضای داخلی و وخیم تر شدن اوضاع مالی، صنعت فولاد تشنه ادغام است. فولادسازان جهانی در مقابل صادرات محصولات فولادی چین جبهه گرفته اند چون عرضه مازاد فولادسازان چینی به خارج روانه می شود. تولیدفولاد در چین 1.6 درصد در 5 ماه نخست امسال کاهش یافت حال آنکه فروش یا صادرات آن 28 درصد افزایش داشت.

 
انتظار می رود که اواخر این ماه دولت چین طرح جدید ادغام در صنعت فولاد را منتشر کند که بر اساس آن 10 فولادساز بزرگ کنترل حداقل 60 درصد تولید را تا سال 2025 در اختیار خواهند گرفت.

 
سودآوری ضعیف و در کنار آن تمرکز دولت مرکزی برای کاهش آلودگی هوا و ظرفیت های صنعتی مازاد، زمینه را برای تصمیم گیری دولت مهیا ساخته است. قیمت میلگرد ساختمانی همواره در بورس آتی شانگهای رو به کاهش است به طوری که به حداقل قیمت 359 دلار در هر تن رسیده که از سال 2003 تاکنون بی سابقه بوده است.

 


استیل پدبا - مرجع خبری تحلیلی صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران