خواست دولت های اروپایی از اتحادیه اروپا

خواست دولت های اروپایی از اتحادیه اروپا

هفت کشور اروپایی شامل فرانسه ، انگلستان و آلمان از اتحادیه اروپا خواسته اند برای حمایت از صنایع فولاد این اتحادیه در برابر واردات ارزان قیمت از چین و روسیه گام مؤثری بردارد .

 

به گزارش استیل پدیا، وزرای این سه کشور به همراه ایتالیا ، مجارستان ، بلژیک و لوکزامبورگ درنامه ای به کمیسیون اتحادیه اروپا و همچنین رئیس این اتحادیه ارسال کردند. آنها در این نامه یادآور شده اند که صنایع فولاد در اروپا بدلیل بحران اقتصادی سال 2008 تقریباً ضعیف است ، در مقابل افزایش بیش از حد تولید فولاد در جهان باعث تشدید استفاده از شیوه های تجارت ناعادلانه و رقابت شدید بین المللی شده است.

 

این نامه به ابتکار وزیر اقتصاد فرانسه ایمانوئل ماکرون (Emmanuel Macron) تهیه شده و رویترز آن را دریافت کرده است. در این نامه آمده : اتحادیه اروپا در شرایطی که کارخانه های فولاد تعطیل می شود و شغل ها از بین می رود نمی تواند منفعل باشد.

 

علائمی از خطر قریب الوقوع و قابل توجه برای صنایع فولاد در اروپا وجود دارد. براساس اطلاعات اتحادیه اروپا: این اتحادیه با تولید سالانه 177 میلیون تن بعد از چین دومین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا است و 11 درصد از کل تولید جهانی را بخود اختصاص داده است .

 

براساس اعلام انجمن فولاد اروپا (Eurofer) : اتحادیه اروپا از سال 2008 تاکنون 85 هزار شغل که معادل 20 درصد از نیروی کار می باشد را از دست داده است و دلیل آن هم افت قیمت ها به پائین ترین سطح در این دهه بعلت مازاد تولید ، کاهش میزان تقاضا و واردات ارزان قیمت مخصوصاً از چین می باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران