راه اندازی فاز نخست کارخانه فولاد ازنا تا ۱۸ ماهه آینده

راه اندازی فاز نخست کارخانه فولاد ازنا تا ۱۸ ماهه آینده

فرماندار ازنا گفت: فاز نخست کارخانه فولاد ازنا حداکثر تا ۱۸ ماهه آینده راه اندازی می شود و با افتتاح کامل این کارخانه زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم فراهم می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، اسد عبدالهی در ازنا، با بیان اینکه برای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا در مجموع هزار و 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است اظهار داشت: کارخانه فولاد ازنا یکی از بزرگ ترین پروژه های کشور است که توسط بخش خصوصی در دو فاز نورد و ذوب راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آخرین قطعات این کارخانه از کشور چین بارگیری شده است، افزود: جهت تسریع نصب قطعات این کارخانه با دستور استاندار لرستان هر هفته با حضور معاونان استاندار جلسه ای برگزارمی شود.

 

فرماندار ازنا عنوان کرد: قبل 65 درصد قطعات این کارخانه به شهرستان ازنا وارد شده بود و اکنون نیز 35 درصد دیگر از کشور چین به سمت این کارخانه بارگیری شده است.

 

وی به لزوم فراهم کردن زیرساخت های کارخانه فولاد ازنا اشاره کرد و گفت: مسیر خط انتقال گاز به این کارخانه مشخص و بازگشایی شده که کار گازرسانی آن توسط شرکت گاز استان انجام می شود.

 

عبدالهی تصریح کرد: بناشده فاز نخست کارخانه فولاد شهرستان ازنا حداکثر تا 18 ماهه آینده راه اندازی شود که با فعال شدن کارخانه، این ظرفیت وجود دارد تا 200 کارخانه مواد اولیه در حاشیه آن ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کارخانه فولاد ازنا 10 سال پیش کلنگ زنی شده است، اظهار داشت: با افتتاح این کارخانه زمینه اشتغال هزار نفر به طور مستقیم فراهم می شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران