ریزش دسته‌ جمعی قیمت‌های سنگ آهن، میلگرد و بیلت

 ریزش دسته‌ جمعی قیمت‌های سنگ آهن، میلگرد و بیلت

طبق گزارش‌های به دست آمده از بازار سنگ آهن، بیلت و میلگرد داخلی، قیمت این محصولات روندی نزولی را در پیش گرفته‌اند.

 

به گزارش استیل پدیا، طبق آمارهای اعلام شده از سوی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فلزات، در هفته دوم دی ماه سال 94 هر تن سنگ آهن وارداتی چین حدود 41 دلار و 75 سنت معامله شده که در همین بازده زمانی در سال 93 حدود 66 دلار و و پنج سنت بوده است. البته آمار و ارقام نشان می‌دهد در هفته دوم سال 2016 قیمت هر تن از سنگ وارداتی چین نیز حدود 40 دلار بوده است.

 

طبق این آمارها قیمت هر تن سنگ آهن وارداتی چینی در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 37 درصد کاهش پیدا کرده که به نظر تحلیلگران این صنعت، رقم قابل توجهی است.

 

در عین حال برخی فعالان بازار فلزات پیش‌ بینی می‌کنند در آینده نزدیک روند نزولی سنگ آهن ادامه یابد، چرا که بازار فولاد هیچ حمایتی از بازار این ماده اولیه نمی‌کند و تا پس از تعطیلات سال نو چین در 8 فوریه( برابر با 28 بهمن ماه) امیدی به بهبود بازار نیست.

 

هر کیلو بیلت ایران در هفته دوم بهمن ماه هزار و 30 تومان بوده که نسبت به سال 93 کاهش یافته است. قیمت هر کیلو بیلت در دی ماه سال 93 حدود هزار و 380 تا هزار و 410 تومان بوده است.

 

قیمت میلگرد چین نیز پس از مدتها نزول، در هفته گذشته با بهبود نسبی همراه شد و به 277 دلار تا 282 دلار هر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید.

 

قیمت مقاطع در ایران همچنان روند نزولی طی می‌کند. بر این اساس تمام محصولات میلگرد از ابتدای سال 94 با کاهش قابل توجهی روبرو شده و تاکنون نیز این روند نزولی ادامه دارد.

 

نکته قابل توجه در قیمت‌های بازار داخلی میلگرد کاهش قیمت محصولات شرکت‌های بزرگ است، به طور مثال میلگرد محصول ذوب آهن با کاهش همراه شد و به 1150 تومان هم رسید. این در حالی است که قیمت میلگرد سایر کارخانه‌ها تغییر چندانی نداشت.

 - شهلا روشنی-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران