هبی قصد دارد ظرفیت تولیدش را کاهش دهد

هبی قصد دارد ظرفیت تولیدش را کاهش دهد

براساس اعلام انجمن صنایع متالورژی هبی (HMIA): استان هبی (Hebei) در شمال چین که یکی از سه قطب بزرگ تولید فولاد این کشور است قصد دارد سالانه 10 میلیون تن ظرفیت تولید شمش چدن و 8 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خام خود در سال 2016 را بکاهد . .

 

به گزارش استیل پدیا، این استان همچنین قصد دارد تا سال 2020 ظرفیت تولید فولاد خام خود را به 200 میلیون تن کاهش دهد.

 

چند تن از کارشناسان فولاد اعتقاد دارند این هدف برای سال 2016 منطقی است اما در مورد کاهش حدود 100 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد تا سال 2020 تردید دارند.

 

یک مقام رسمی از انجمن مذکور گفت: هبی توانائی تولید سالانه 280 میلیون تن فولاد را دارا است و این ظرفیت تولید تنها از طریق نظارت سختگیرانه زیست محیطی و بسته شدن خود بخود کارخانه ها ممکن است کاهش یابد زیرا شرایط  بازار هم ضعیف است.

 

یک مقام دولتی چین هم اعلام کرد کاهش ظرفیت تولید بعنوان یک وظیفه باید در چند سال آینده مورد توجه باشد و مسؤلان محلی باید قویاً بدنبال کاهش ظرفیت تولید فولاد باشند البته دولت مرکزی چین از راه اندازی صندوقی برای حمایت از کارگرانی که قربانی این سیاست خواهند شد خبر می دهد.

 

یک تحلیلگر بازار فولاد از شانگهای می گوید: هدف هبی برای کاهش ظرفیت تولید کنونی اش یعنی 280 تا 300 میلیون تن سالانه به 200 میلیون تن در ظرف مدت پنج سال بسیار بعید به نظر می رسد در حالیکه ظرفیت های جدید در این استان در حال شکل گیری است بطور مثال کارخانه آهن و فولاد گیوفنگ (Guofeng) در این استان قصد گسترش ظرفیت تولید خود را دارد .

 

هبی می بایست در طول سال های 2011 تا 2015 در حدود 40 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد خود را کاهش می داد اما اعتراف کرده که هنوز آمار دقیق سال 2015 را هم منتشر نکرده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران