رسیدگی به آلودگی سرباره‌های فولاد مبارکه عملیاتی شود

رسیدگی به آلودگی سرباره‌های فولاد مبارکه عملیاتی شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت رسیدگی به دیگر بخش‌های آلاینده فولاد مبارکه گفت: آلودگی سرباره‌های شرکت فولاد مبارکه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

به گزارش استیل پدیا، معصومه ابتکار پیرامون اینکه چرا برای سازمان حفاظت محیط زیست تنها دودکش‌ها و پساب یک صنعت مهم است و دیگر موارد اهمیتی ندارد، اظهار داشت: سوال من این است که چه چیزهای دیگری باید در این زمینه مد نظر باشد؟

 

وی با اشاره به سرباره‌های شرکت فولاد مبارکه و مشکلات ایجاد شده در زمینه آلایندگی مناطق اطراف این شرکت تصریح کرد: مسئولان شرکت باید به آلودگی سرباره‌های شرکت نیز توجه کنند و رسیدگی لازم به آن‌ها صورت گیرد.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این موضوع به مسائل دوره‌ای باز می‌گردد چراکه در دوره‌ای ممکن است برخی مشکلات برطرف شود و در شاخصه‌هایی استانداردها را رعایت کنند اما این برخط بودن پایش و کنترل مستمر به معنای آن است که همه پارامترها به‌طور مستمر باید پایش شود. اگر مشکلی به عنوان سرباره و پسماندهای خود داشته باشد، باید کنترل و نظارت شده و مشکلات آلایندگی ناشی از آن برطرف شود.

 

وی درباره اینکه آیا نیاز به کنترل نقطه به نقطه این شرکت در حوزه آلودگی احساس می‌شود یا خیر، تصریح کرد: بدون شک کل شرکت فولاد مبارکه و نقطه به نقطه این شرکت باید در زمینه آلایندگی مورد بررسی قرار گیرد اما به هر حال این موضوع نسبی است و نسبت به شرایط، توان ما برای پایش و نسبت به وضعیتی که در هر لحظه وجود دارد، مد نظر قرار می‌گیرد.

 

ابتکار پیرامون آلاینده بودن این شرکت خاطرنشان کرد: این موضوع باید از سوی مدیرکل محیط زیست استان مطرح شود و بر اساس گفته‌های وی، شرکت فولاد مبارکه هنوز هم در لیست شرکت‌های آلاینده قرار دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران