صعود قیمت سنگ‌آهن ایران به 40 دلار

صعود قیمت سنگ‌آهن ایران به 40 دلار

در حالی قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین به 40.14 دلار رسیده که هفته گذشته قیمت سنگ‌ آهن به 38.90 دلار تنزل کرده بود.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از متال‌بولتن قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین به 40.14 دلار اعلام کرد. این در حالی است که هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن ایران به محدوده زیر 39 دلار رسیده بود.

 

تحلیلگران پیش از این پیش‌بینی کرده بودند پس از تعطیلات شکوفه‌های چین، احتمال افزایش قیمت سنگ‌آهن وجود دارد و حتی تا مرز 50 دلار هم خواهد رسید. قیمتی که حدود یک ماه پیش سنگ‌آهن در بازار معامله شده است. در حالی که پس از اسفندماه روند قیمت سنگ‌آهن ایران قابل پیش‌بینی نیست زیرا متغیرهایی که در بازار هستند انقدر زیاد هستند که نمی‌توان افق بیشتر از چهار ماه را برای این بازار ترسیم کرد.

 

کارشناسان معتقدند در سال 2016 معدل قیمت سنگ‌آهن در طول سال حداقل قیمت آن 40 دلار و حداکثر 50 دلار است که متوسط قیمت را باید در محدوده 45 دلار دانست. با این حال پیش‌بینی می‌شود محدوده قیمت سنگ‌آهن عیار 62 درصد استرالیا بین 45 دلار تا 55 دلار متغیر خواهد بود که متوسط آن حدود 50 دلار برآورد می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران